Jatta jatta…det ble saft.

Av 750 g rabarbra, og så godt som like mye solbær ble det til slutt, etter at sukkeret var rørt inn, 1 1/2 l saft. Bær og rabarbra sto og gjorde seg ferdig selv i saftkokeren.

Da all saft var kommet over i ny kjele, kokte jeg den opp og tilsatte 9 dl sukker. Det sto et sted at det blir beregnet ca 6 dl sukker pr kilo rabarbra. Jeg hadde 1 1/2 kg tilsammen… med solbæra.

Flasker hadde jeg lite av her, så mesteparten måtte fylles på glass.

Det går fint. Da alt var ferdig kunne jeg sette meg ut med helt nykokt saft.

Blandet med kaldt vann og isbiter må jeg bare si at det smakte fortreffelig i varmen. 

Jeg kommer til å lage mer av denne blandingen.

Ofte bruker jeg litt saft i når jeg lager smoothie også, så den kommer helt sikkert bli brukt opp.

Ha en fin sommerkveld😚

Jeg skal bort på sommerjobben min i kveldinga. Kan hende blir det et bad på meg samtidig. 

 

 

#safting #saftkoker #rabarbraogsolbærsaft #hjemmelaget #godtivarmen #rabarbra #solbær

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg