I Hokksund igjen.

Jeg kom meg nedover til Hokksund igjen i går kveld. Her luktet det Thaimat med det samme jeg lukket opp døra. Svigerdatter’n sto på kjøkkenet og kokkelerte mens hun pratet med ei venninne fra Thailand på pad’n sin.  Det tok ikke lang tid før jeg fikk servert ei skål med mat. 

Små boller med et eller annet geleaktig og fritert hvitløk. Inni bollene var det kjøtt, thaigrønnsaker og peanøtter…og sikkert noe mer.

Dette så ut til å være stekt på forhånd før det ble til fyll i bollene. Deretter ble de dampet i en slags kurv hun har.

Jeg kom for sent til å se hvordan hun laget alt sammen.  Men det smakte godt, så dette må hun lære meg en gang.

Enten i dag eller i morgen skal jeg komme bort til legen min og få fjernet stiftene i magen. Håper å få gjort det etterpå, for da kan yngstemann få kjørt meg dit. Akkurat nå er han ute å kjører mora mi til kort-kurs. Det snør her i dag og hun hadde ikke lyst til å ut å kjøre i alle bakkene som er opp og ned dit hun skal. Jeg takker heller ikke nei til sjåfør i dag. Ikke på grunn av snøen, men fordi det ikke er så godt å sitte i bil enda. Jeg sitter i det minste litt mer avslappet så lenge jeg ikke skal holde på med ratt og gir.

Nå som det ikke så mye annet jeg får gjort har jeg bestilt et spennende stoff på nett, og begynt å se på YouTube videoer av hvordan man syr vesker, toalettmapper, lommebøker og andre småting. Foreløpig klarer jeg ikke å sitte ved symaskinen. Men videoer kan jeg studere. Og jeg tenkte jeg skulle stikke innom biblioteket og se om det finnes ei bok med mønstre til sånne ting. Jeg mener jeg har sett det der.

Jeg gleder meg til stoffet kommer, og til jeg klarer å sitte ved maskinen igjen. 

 

FIN MANDAG TIL DEG ♥ 

4 kommentarer
    1. Deilig å få servert god mat.🤩
      Så fint at du koser deg med å bestille stoff og planlegge hva du skal sy.🤩
      Ha en trivelig kveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg