I går var det soppens tur.

ENDELIG kunne jeg putte garn i soppbadet mitt. Jeg var skikkelig spent på hvordan fargen ville bli, siden jeg hadde en blanding av både rød og oransje kanelslørsopp. Det gikk noen timer av gårsdagen også til dette. Ved midnatt ble siste garnhespe hengt opp. Da var jeg sliten, trøtt, og veldig fornøyd med resultatet. 

Det mørkeste er etter første “koking” . Da det var tatt ut av kjelen, skyldt godt og hengt ut, kunne jeg legge i hespe nr 2. Da blir det en lysere nyanse i  samme fargeskala.

Det er SÅ spennende å se hvilken farge garnet har fått da jeg får skylt og hengt det opp.

Her er resultatet fra torsdag. Med rabarbrablader. Da var begge garnhespene i samme bad, da får de selvfølgelig samme farge. 

 

 

Det ble ettermiddag før jeg var klar til å begynne i går. Så ikke så rart det ble seint.

Nå blir det pause med farging noen dager. Jeg har 100 andre ting som må gjøres også.

Jeg må sette i gang NÅ..  vi får besøk om et par timer. 

Ha en fin dag😙

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg