I går var det mye legetrafikk i familien.

Aller først var det min tur. Og det var i Hokksund. Skulle bare inn å se på blodtrykket igjen jeg. Og da hun så resultatet lurte hun på om jeg hadde tatt medisinen min på morgenen. 181/112 er altfor høyt …i alle fall med medisiner.  Men da jeg måtte innrømme at jeg hadde gått tom for medesin søndag kveld . Og derfor ikke hadde tatt noe på et døgn skjønte hun årsaken. Det ble ikke mange minuttene jeg var der inne før jeg fikk ny time neste tirsdag.  På et døgn var medisinene ute av kroppen, så jeg fikk streng beskjed om komme meg på apoteket og få i meg medisinen så raskt som mulig. Samtidig har jeg lånt datter’n sitt blodtrykksapparat denne uka også . Og nå skal jeg måle trykket morgen, middag og kveld helt til neste legetime. Jeg skal skrive opp alle målinger og legen skal regne ut et gjennomsnitt på trykket da jeg kommer igjen neste gang. Det værste er at det jeg målte seint i  går kveld var høyere enn det jeg noen gang har registrert før. Da må jeg innrømme at jeg ble redd for at det skulle eksplodere ei åre et eller annet sted. Og da det kom noen stikk i panna, tenke jeg at nå var det gjort. Jeg lå stille resten av kvelden da, for å si det sånn.  Fikk ikke lov å lee meg av mannen heller. Håper virkelig medesinen begynner å virke igjen fort.

Jeg har sovet kjempelenge i dag. Tatt medesiner, målt og skrevet opp blodtrykket. Fortsatt alt for høyt. 

Så var det videre til Drammen sammen med mannen. Han skulle skjekke om et kne skal opereres. Fikk henvisning til MR med en gang. Han skulle vært der for 3 år siden!! Etter at han hadde en operasjon i det andre kneet. Jaja… Da skjer det vel snart noe der i hvertfall. MR -timen fikk han i begynnelsen av desember. Så får vi se hva de finner ut.

Endelig hjemme igjen langt ut på dagen fikk jeg en telefon fra yngstemann som lurte på om jeg viste hvorfor min mor var kjørt til legevakta av eldstemann. Jeg hadde ikke hørt noen ting. Vi hadde knapt nok rukket og fått i oss noen ostesmørbrød og hadde lagt oss for en hvil etter den lange dagen. Fikk ringt henne etterhvert og hun var fortsatt på legevakta sammen med eldstemann. De hadde funnet ut at det var gallestein som var årsaken til at hun hadde vært dårlig den siste uka.  Hun har visst om steinen i mange år, men den er vel ikke plagsom hele tida. Nå hadde hun veldig vondt.  Hadde fått et par sprøyter med smertestillende og måtte bli på legevakta for å se om det ga seg noe. Utpå kvelden fikk de reise hjem igjen, med beskjed om å ringe opp igjen hvis det ble værre utover natta. Hun har vært hjemme i hele natt, selv om det ble værre. Hun var ikke så ille da jeg ringte henne på dagen i dag. De på legevakta regnet med at hun må opereres. Noe mer vet hun ikke ennå. Så i går var det mer enn nok med leger og sykehus. Jeg er gåen enda etter gårsdagen og tar det bare helt med ro i dag. Nok en dag borte vekk. Men, men … Det er bare å lære seg å leve med mange ødelagte dager. Det finnes mange som har det mye værre enn det.

  Ønsker dere andre en fin og nyttig dag😚

9 kommentarer
    1. Jeg går jevnlig og måler blodtrykket til fastlegen, og med medisin er blodtrykket så lavt som det går an å bli. Heldigvis fungerer medisinene mine! Blodtrykket mitt har vært stabil helt siden jeg begynte med medisin i juni, og det er jeg kjempeglad for 🙂

      Huff da 🙁 Gallestein måtte være vondt! God bedring til ham!

      Ønsker deg en kjempefin tirsdags ettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Så bra du har fått orden på blodtrykket så raskt😊 Ser ut som det kan ta litt tid dette her.
        Håper det ordner seg snart for oss alle her😊
        Ha en fin onsdag😚

    2. Huff, her var det jammen meg litt av hvert. viktig å ta medisinene ja, passer på å aldri gå tom for blodtrykksmedisin. Det fungerer godt det jeg tar, men måtte justere type og ta to slag for å få det stabilt. Og nå har det vært det i flere år heldigvis. Jeg måler det også hjemme innimellom om jeg kjenner at jeg bør måle.
      Håper ditt går ned snart. Og lykke til til mannen og mamman din også.
      God klem 🙂

      1. Tusen takk… det var mye på en gang nå.
        Det kan se ut som det tar litt tid å stabilisere blodtrykket skikkelig her.
        Ønsker deg en fin dag😊

    3. Best å holde blodtrykket sånn noegenlunde i “sjakk”.. Leger og sykehus er jo ikke dit en helst vil..men bra di er der om/når man trenger dem.. Gode ønsker til deg og dine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg