I FARTA PÅ FORMIDDAGEN

I dag går det unna her. Våkna halv 10 og følte meg i bedre form enn de siste par dagene. Har slitt med refluks/”brann” i spiserør og brystkasse og hosteannfall med mat og syre som kommer opp. Da nytter det ikke å få sove. Les  HER  om refluks. Det er veldig mange som har dette.

I natt har jeg sovet lenge og godt. Og i dag kjenner jeg ingen “brann i brystkassa. Kanskje fordi jeg laget et glass med chiapudding som jeg spiste til kvelds i stedet for brødskiver. Jeg har lagt merke til at jeg reagerer ekstra når jeg spiser vanlig brød sent på kveld. Det går et par timer og så begynner hosteanafallene og brenningen.  Jeg innbiller meg at det er bedre med surdeigsbrødet.  Syns hele magen er bedre med det.  Jeg har et rykende ferske et her nå. 

Jeg tok halvparten av deigen jeg laget på torsdag, formet den til et rundt brød og la den i “hevekurv” i går kveld. Inn i kjøleskapet igjen med den. Da kunne jeg bare slenge den i ovnen i dag tidlig.

Deigen har stått i kjøleskap siden torsdag. Så langt ser det bra ut. Brødet har hevet godt, men jeg kan ikke skjære i det ennå.  Det må avkjøles først.  Mens brødet sto i ovnen fikk jeg satt nåler på plass i syprosjektet. 

Jeg kom ikke lenger enn til å finne stoff, legge det utover bordet og legge på mønsteret på lørdag. Jeg måtte se om jeg fant enda et stoff som jeg kunne bruke i tillegg. Det ble akkurat litt snaut med stoffstykket jeg ville bruke.

Jeg fant et gammelt dynetrekk. Det går sånn nogenlunde i fargen.

Det blir ikke mye jeg skal bruke av det uansett.  Nå ligger mønsteret ferdig nåla fast og jeg kan begynne og merke mønsterdelene og gjøre om litt på str.  Og SÅ er det klart til å klippes.

I går hadde vi besøk til middag her, så da måtte prosjektet legges til side. Besøk av barn eller bonusbarn må man jo ta i mot når de vil ta turen ut hit i ødemarka. Det er alltid koselig.

Blomstene som står under tak er vanna og jeg har tilogmed fått i meg frokost. Deilig og kald chiapudding i dag også.

Hehe…jeg måtte redigere bort noe av glasset.  Det så ikke så veldig pent ut etter at jeg var kommet halvveis mot bunnen før jeg kom på å knipse bilde😁

Ha en flott mandag da😚

 

#syprosjekt #surdeigsbakst #refluks #spiserørsbetennelse

8 kommentarer
      1. Chiapudding er veldig godt det😊 Jeg må huske å blande en så jeg har til i morgen tidlig også😊
        Jeg holder på med en kjole 😃
        Det store spørsmålet er jo om den kommer til å passe😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg