I DÅRLIG FORM

Jeg er så lei, så lei, og oppgitt. Jeg var liksom litt optimist da jeg klarte å komme meg ut på en liten luftetur på onsdag. Men i går var vi i butikken en tur på dagen, og da vi kom hjem og jeg sto og ryddet ut av matposen, sveivet plutselig benken og matvarene så brått og mye at jeg skreik til og måtte holde meg fast. Vi ble en smule redde begge to her, og mannen dro frem blodtrykksapparatet . Det viste alt for høyt, pluss at hjerterytmen varslet blinkende. Alt sto og blinket rødt. Jeg satt stille ei stund før jeg målte igjen. Og da det begynte å gå ned litt gikk jeg å la meg.  Fikk turforbud av mannen i går. Ikke hadde jeg orket heller. Jeg sov resten av dagen og kvelden. Før jeg sovnet var jeg så rar i hode, og hadde en ekkel følelse av at det bare kom til å si PANG med full eksplosjon enten i brystet eller hode. Akkurat da var jeg redd og fikk litt panikk. Men jeg orket ikke tanken på å reise til legevakta. Så jeg sveivet inn i drømmeland. Ble vekket av mannen utpå kvelden og fikk servert middag!!! Det er ikke vanlig altså😃 

 

Måtte bare legge meg igjen etter maten. Var så slapp at jeg klarte ikke å sitte oppreist så lenge. Nå var trykket gått ned til alt for LAVT?? Har opplevd dette flere ganger i det siste. Både at det flyr opp til alt for HØYT og ramler ned til FOR lavt i løpet av kvelden når jeg har ligget og slappet av. Pluss den blinkende hjerterytmen som også har dukket opp flere ganger de siste par ukene. Mulig det er noe feil på apparatet, men hvis mannen sjekker på seg selv viser det ganske normalt. Vi holdt på å ringe legevakta, seint i går kveld. Men jeg sa at jeg ikke orket å ut i bilen uansett hvis de mente jeg skulle kommet dit. Det er alt for langt  å kjøre. Vi ville helst bare ha svar på om det var farlig eller ikke. Mannen har vært redd nå i flere måneder. Syns det tar alt for lang tid å få stabilisert dette her. Og ikke er det normalt og sove så mye som jeg gjør heller.

I dag vekket han meg jammen med frokost også.  Sånn fin frokost med salatblader som jeg laget i går😊 Og til akkurat passe medesintid. Jeg må bli flinkere til å ta dem til faste klokkeslett. Jeg ringte legehuset jeg bruker i Hokksund etter frokost. Forklarte så godt jeg kunne hvordan trykket flyr i alle retninger. Min lege var ikke der i dag. Men fikk i det minste greie på at det ikke var livsfarlig av legesekretæren. Heldigvis slapp jeg å kjøre nedover. Men fikk beskjed om å ringe igjen hvis jeg ble dårligere.  Legetimen jeg har ble fremskyndet med ei uke.  Men det er fortsatt to uker til. Det må være noe feil med doseringen jeg får tror jeg. 

 Nå skal jeg sitte å strikke litt. Har ikke mye igjen på lua jeg holder på med.  Selv om det trykker i hode, skal jeg satse på at jeg får den ferdig i dag😊

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg