I dag skal jeg hjem igjen.

Nå har jeg vært i Hokksund hos min mor i nesten ei uke. Det er på tide å ta en tur hjem. Blomstene i vinduskarmene er helt sikkert tørste. Tenker de blir glade når de får se meg. Huset blir nok fornøyd også, når det blir litt varme i noen av rommene igjen.

Jeg skal vaske kjolestoffet jeg skal sy av da jeg kommer hjem. Så kan jeg begynne å klippe ut mønsterdelene i morgen. I mellomtiden kan jeg strikke på sokkene jeg begynte på da jeg kom hit. Jeg er godt i gang med sokk nr 2 nå. Det har blitt tid til en del håndarbeid.

 

Akkurat nå er min mor på strikkekafe. Jeg kunne vært med jeg også, men det var alt for tidlig for meg. Så jeg er helt alene her for øyeblikket. Har sittet ute i sola med kaffekoppen og sett på hønene og småfuglene, mens jeg har prøvd å våkne.

Jeg vil komme meg hjemover før det blir mørkt. Må nok bære inn en sekk med ved så jeg har ut kvelden, og da er det kjekt å kunne se litt der ute som veden ligger.

Jeg tenker jeg strikker noen runder til mens jeg venter på henne jeg. Så kan jeg pakke sammen og dra etterpå.

Ha en fin mandag😚

12 kommentarer

Siste innlegg