I DAG KOMMER MANNEN HJEM IGJEN

Med Dino i huset nytter det ikke å sove lenge. I dag var klokka blitt halv 9 før han sto og kjeftet på meg for å få frokost. Da var det bare å pelle seg opp.

I går derimot var han våken 2 timer før. Men da sneik vi oss til en lur igjen begge to da han hadde spist og vært ute en tur.

Han har lagt seg igjen etter maten i dag også. Det har ikke jeg gjort.  Jeg har ryddet kjøkkenet etter baking og middagskokkelering i går. Vaskemaskinen med klær er også ferdig kjørt. Og det står en ny deig i magen til mr. Kennwood. I dag står han og ruger på en søt gjærdeig som skal bli enten boller eller kanelsnurrer. Mannen min elsker søt  gjærbakst, så nå gleder jeg meg til å overraske han med det da han kommer hjem.

I går ble det 14 rundstykker og ett brød med mye grovt rugmel og solsikkekjerner i.

Det meste av rundstykkene gikk i fryseren. Brødet begynte jeg på til frokost i dag. 

Jeg håper det blir noen boller til fryseren også. Det kommer helt an på hvor mange som blir spist i dag. Det går nok en del kan jeg tenke meg. 

Middagen til meg selv i går ble grillribbe, poteter og grønnsaker.

 

Nam, nam…jeg kosa med den og flere episoder av en serie jeg har begynt å se på. Det var det kvelden min gikk til. Jeg klarte ikke å rive meg løs. Yellowstone heter den. Den blir bare mer og mer spennende. Jeg nærmer meg slutten på sesong 2 nå. 

Nei… nå får jeg hoppe ut på kjøkkenet igjen. Bake ut deigen og få satt den til etterheving. Jeg vil det skal lukte nybakt til mannen min kommer.

Ha en fin lørdag😃

7 kommentarer
      1. Jeg har funnet den inne på canal digital , som vi har. Det ser ut som den har gått/går på en kanal som heter Paramount. Western- serie. Veldig fin😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg