I DAG KOM SOFA-DAGEN

Jeg begynte og kjenne på det i går ettermiddag. Måtte legge meg og ta en hvil. Og det har det vært en del dager siden jeg har måttet gjort. Tror jeg?! Jeg går litt i surr med dagene. Jeg syns det har gått ganske jevnt ei stund nå, med sopp og studering av sopp og smaking på sopp og i det hele tatt SOPP!! Men det er jo så mye av det rundt om kring nå, så jeg skulle egentlig vært ute en liten tur i dag også. Det ble det ingenting av.  Jeg skulle strikket masse i dag også. Men det har ikke blitt til annet enn sofa, bok og soving om hverandre i dag.  Bortsett fra nå i kveld. Da ble jeg med mannen på en liten kjøretur.  Han skulle se etter både rådyr og hare. Og jeg dro med meg sopputstyret mitt, i tilfelle jeg skulle se noe langs veien. Men det ble for fort mørkt til å se noe særlig. Jeg håper og tror jeg skal klare å få gjort unna noe strikking i morgen. Pluss å rekke en bitteliten tur  opp i lia der jeg og venninna mi var på søndag. Jeg må se om kantarellene jeg ikke tok med har vokst til passe størrelse.

På søndag høstet jeg den første cherrytomaten her. Det har jammen tatt sin tid før den ble rød.  Jeg har nemlig fulgt med på den hver dag ganske så lenge nå.

Denne her må jo være Norges peneste tomat?? 😁😁 Det synes i hvertfall jeg !  Og smakte himmelsk gjorde den også. Det er ikke tull en gang😊

I dag har jeg faktisk tatt inn 2 til. Som jeg ikke hadde lagt merke til før på søndag. Ville bare la de få litt mer rødfarge før jeg tok de inn. De går på skiva til frokost i morgen.

Nå vil jeg legge meg. Hodet er som bomull. Ha ei god natt😊

#cherrytomat #sovedag

 

10 kommentarer
    1. Ja, dagene går opp og ned. Jeg også var mektig sliten i går. La meg ved 2200 tiden og det er tidlig. Men utslitt etter ferie og lange dager på jobb når jeg kom tilbake. Håper du kommer deg i skogen snart igjen. Og tomat var kjempesøt..

    2. Hjemmedyrka tomat…nam…så klart at det er verdens beste! Nyt! Og tror kanskje at du har fortjent en hvil, med det tempoet du har 😉 Strikking og sopp og jakt og dyrking og……Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg