I dag føler jeg at jeg skal være virksom.

Jeg hadde ikke den helt store dagen i går. Det meste var mørkt.  Jeg satt og tenkte ut noen planer med kaffekoppen etter jeg sto opp, men kom aldri i gang med noe som helst. Det ble til at jeg laget middag utpå kvelden, og kom meg bort og fikk tatt vaskejobben etter maten. Det var vel stort sett det hele.

I dag føler jeg meg litt lysere til sinns, og skal begynne på noe av det jeg har på planen for dagen aldeles strax.

Plantene som står under tak har fått vann. Blomkarsen blomstrer fint nå. Det kommer stadig nye knopper og blomster på den. 

 

Nå skal jeg la noen av de visne blomstene sitte på ei stund, for jeg vil plukke frøene i dem og gjemme de til neste år. 

 

Epletreet med glassepler skal sjekkes i dag. I år er det endelig epler på det igjen. Det har vært dårlig med det de siste par årene. Mannen lengter etter syltetøyet jeg laget det første året vi bodde her. Så nå må jeg passe på å få høstet inn så fort det blir noe modent. Jeg smakte på et for ei ukes tid siden. Det var for surt. 

 

Jeg skal bake rundstykker i dag. De går unna. Kenwooden min er ikke så stor, så det blir ikke større deig enn til 2 brød eller ca 30 rundstykker.  Kan selvfølgelig legge deigen over i en annen bolle og blande en til med det samme jeg er i gang. Jeg får se.

Temperaturen ute er forsåvidt ganske grei. Kan hende jeg skjærer litt ved og stabler også. Det ligger haugevis her fortsatt. Alle monner drar.

Jeg skal ikke planlegge så mye mer enn det foreløpig. Da blir det for mye for topplokket igjen, og ingenting blir gjort. Det var det som skjedde i går. Jeg har nemlig så ALT for mye jeg kan finne på å gjøre. 

Ønsker deg en fin dag😚

 

#epler #blomkarse #blomkarsefrø

10 kommentarer
    1. Jeg pleier å skrive en liste over alt jeg har tenkt å gjøre, og så begynner jeg øverst og jobber meg nedover. Rekker aldri alt, hopper over ting jeg ikke føler for der og da men får da unna en del.
      men jeg er et sånt håpløst listemenneske.

    2. Det blir gjerne litt slik at om man er virksom den ene dagen, blir man mindre virksom den neste, og motsatt. Jeg har en typisk ikke-virksom dag i dag. Men lader, for håper på en virksom dag i morgen. 🙂 Lykke til med baking og andre virksomheter i dag! 😀

      1. Helt sant. Akkurat spnn et det. Min dag i går var lite virksom etter forrige dags virksomheter😊
        I dag håper jeg å få til litt igjen😃
        Håper du fikk til det du skulle etter lade-dagen din😚
        Ha en fin lørdag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg