I DAG ER PLANEN SØM OG HAGEARBEID

Nå har jeg sittet ute og fått D-vitaminer på bena. Hodet orker jeg ikke å ha i sola. Må lage meg en hatt først..hehe. Men det får bli en annen gang . I dag skal jeg først og fremst sy ferdig toppen min. Og etter det trengs det en skikkelig rufs i blomsterbedet igjen.  Det vokser fort nå, både blomster og ugress.

Her spirer det sommerblomster som ble sådd for ei god stund siden. De er jeg veldig spent på hvordan blir. For blomster er noe jeg aldri har sådd. I så tilfelle er det omtrent 100 år siden😉

Det sto på pakken at det var 120 frø. Frøene var så bitte-bitte små at jeg måtte bare strø de alle sammen så godt jeg kunne rundt i denne urna. Planen var egentlig å flytte de over i et bed etterhvert. Men jeg får nå se hvordan dette her tar i vei. Kanskje er det like greit å bare ha de i urna.

Paprikaplanten min har kommet med enda en paprika som begynner å bli passe stor. Nå venter jeg bare på at den skal bli rød og fin. Den forrige jeg “høstet” ble rød. Den spiste jeg resten av i går.  Sprø og god var den. 

 

Tomatplantene er ikke fine enda etter at de endelig ble plantet ut. Det tar tydeligvis litt tid å venne seg til forandringen. De lever i hvertfall. Bildet kommer når de tar seg litt bedre ut😊

Nå er det tid for medesiner og frokost, før jeg setter meg ved symaskinen. (ja… jeg er et B- menneske)

Ha en flott dag😚

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg