I DAG BLE DET LOFF

I dag hadde jeg ikke annet enn hvetemel i huset. Og brødet jeg bakte i går er spist opp. Derfor ble det bakt to loff som vi kan kose oss med i dag.

 

Helt enkel blanding. 

7 dl lunkent vann

ca 1/2 dl olje

1/2 pk gjær

1-2 ts salt

ca 1 kg hvetemel.

Forhevet før utbaking til dobbel str, og etterhevet over varmt vann i oppvaskkummen til dobbel str igjen.

Stekt nederst i ovnen en time på 210°C. 

 

Sånn ellers…

Jeg har reparert ei arbeidsbukse ENDA en gang til mannen!! Og da jeg først satt der fikk jeg fiksa på ei bukse til meg selv også.

Har oppdaget at blodtrykket er alt for høyt igjen, og måtte ringe legen. På’n igjen med høyere dose blodtrykksmedesin.

Akkurat nå har jeg har vært i butikken med munnbind for første gang.

Nå skal jeg spise fersk loff med brunost, og kose meg med maling eller andre rolige ting resten av kvelden.

Ha en fredelig kveld😚

 

6 kommentarer

Siste innlegg