Hyttetur med gode arbeidsvenninner

Nå har det vært stille fra meg hele helga. Jeg har hatt mye folk rundt meg en del av helga, så jeg har rett og slett ikke orket å tatt tak i bloggen før nå.. men her kommer det et innlegg fra hytteturen med mine helt supre arbeidskolleger 😊

Vi møttes etterhvert som alle ble ferdige med dagens gjøremål på lørdag. Ei hadde fri, men måtte ordne ferdig på stallen for hesten sin før hun kom. Og ei annen jobbet til 21.00. Vertinna som eier hytta var klar der oppe.

Hun bruker hytta veldig nye på sommerene, siden den ikke ligger lenger unna enn at hun faktisk kan dra på jobb derfra. Et kjempedeilig sted hvor det er deilig å ta en dukkert om man ønsker det i vannet rett på nedsiden. Vi rakk ikke nattbadet i år. Timene går for fort når man blir sittende å skravle😊 Det er ikke så mye skravling vi rekker oss i mellom i arbeidstida, og ikke har vi matpause sammen heller. Da er det ekstra masse å prate om når man endelig får tid. Som på denne årlige hytteturen. Det var 4. gang vi var der nå. Alltid like koselig 😊❤ Maten var perfekt … spekemat og eggerøre. Hva er vel bedre enn det en varm sommerkveld??

Enkelt og greit.

Og veldig godt❤ 

Etter maten ble vi sittende ute på terrassen. Sonja (vertinnen) blandet en god drikke til oss..den het Aperol Spritz. Vistnok en drink som er veldig populær for tiden. Og det kan jeg skjønne.  Frisk og god.

Her er oppskriften :

1,5 dl Prosecco

1 dl Aperol

0,5 dl Soda

Isbiter og appelsin

Hehe… det står “som på bildet” , men det er ikke våre bilder det står skrevet om i oppskrifta her. Vi brukte store plastglass for å få plass til alt som skulle oppi.

Her er Sonja halvveis nede i sin og har fiska opp appelsinbiten.

 

Lena koser seg og slapper av.

Som sagt ble vi sittende lenge. Vi rakk en runde med pilkast før det ble mørkt… men så ble det ei lang pause i spillet og neste runde var det bare flaks at vi så hvor vi traff. Det var blitt midnatt og det var mørkt ei stund.

 

Vi traff med noen av pilene likevel. Her er Sonja i full konsentrasjon med regnestykket.

 

Anita ser litt skeptisk ut til resultatet.

Da vi fikk litt mer proffe piler gikk det bedre 😃

Innen vi kom i gang med det faste innslaget, som er pakkeleken var klokka blitt 1, så den tok vi inne i bedre lys. Selvfølgelig glemte jeg å knipse bildet da alle pakkene lå samla mitt på bordet.

Her har de begynt å bli fordelt ut til de som var så heldige å få seksere.

En lek vi ler like mye av hver gang vi har den. Som regel er det minst en pakke som ser veldig spennende ut og som blir stjålet fra den ene til den  andre rundt bordet helt til klokka ringer og den som har den akkurat da får den😃 Da alle pakkene var pakket opp hos rettmessige mottager. Og alle var fornøyde, ble det en fortsettelse på skravlingen ute i sommernatta. Helt til klokka ble halv 5 og det var lyst som dagen igjen. Altså…. vi holdt ut lenge. Tilogmed jeg😁

Etter noen timer søvn på puta var vi klare til koselig frokost, kaffe og juice. 

Tusen takk for hyggelig samvær til mine gode venninner/kolleger. Jeg kunne ikke hatt bedre mennesker rundt meg❤

 

#hyttetur #kolleger #venninner #jentetur #aperolspritz

 

 

8 kommentarer
    1. For en kjekk tradisjon, å dra på hyttetur med kolleger 🙂 Veldig kjekt at dere får til det 🙂
      Mye godt å spise, og kjekke aktiviteter.
      Pakkeleken pleier vi å ha rundt jul, og vi åpner pakkene før vi begynner å stjele. Men vet at begge måtene praktiskeres 🙂
      Forstår at du blir sliten av å ha mye folk rundt deg. Det gjør jeg også, så kjenner følelsen veldig godt igjen 🙂

      1. I helga gikk det bra heldigvis😊 Men det vet man jo aldri på forhånd.
        Vi hadde det veldig koselig. En fin tradisjon dette😍
        Pakkeleken er like gøy hver gang😁

    2. Så koselig å være på et slikt trivelig sted med hyggelige folk da.. Så ut som dere både hadde det gøy og koste dere med deilig mat..og drikke.. Takk for titten <3

    3. Herlig tur, dette så veldig hyggelig ut. Kjekt sammen med gode kolleger. Og den fin hytta. Heldig dame. Og mat og drikke var jo bare helt herlig. Flott tur og jeg var glad jeg fikk en titt jeg også. Har tenkt på deg i helgen og hvordan det kom til å gå med energien og sånn vettu. Klem.

      1. Tusen takk😚 Det gikk veldig bra faktisk. Blodtrykket er i orden igjen med medisiner. Og vi hadde ikke overnattingsgjester på fredag. Bare besøk på kvelden😊
        Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg