HØSTMAT OG MANNEN PÅ MIDDAG

Jeg er noen dager i Hokksund igjen. I morgen har jeg legetime selv her nede, og senere på dagen skal jeg bli med min mor på kontroll etter grå stær operasjonen. Det er i Drammen. Da er det like greit å bli her. Gårsdagens oppdrag er utført. Da var jeg med yngstemann til Hønefoss.

I dag har jeg altså “fri”. Så da ble det tid til å koke en kjempekjele med fårikål. 

Jeg ba mannen på middag også jeg. Jeg vet han elsker fårikål. Og han kom hjem fra hytte/jakttur på søndagskvelden. Tenkte det ville smake med skikkelig middag igjen, etter over ei uke på tur alene.

Han takket ikke nei til det. Og ga tydelig uttrykk for at maten smakte.

Nå i kveld har jeg bakt eplekake. Har nettopp tatt den ut av ovnen, og det lukter godt her. Må snart ta opp is fra fryseren. Det er godt til varm/lunken eplekake.

Mannen elsker dét også han, men det går han glipp av denne gangen. Han måtte reise hjem etter middagen for å ordne klesvask og andre ting før han drar avgårde på jakt igjen til helga.

Fårikål til middag og eplekake til kveldskos. Det er høstmat det.

Nyt kvelden😚

 

#høstmeny #høstmat #fårikål

13 kommentarer

Siste innlegg