HØSTEN ER HER.

Nå har nok høsten kommet for å bli. Det er tåke og grått over skogkanten, og hvite “egg” ble spredd utover jordet de siste to dagene.

 

Foreløpig i dag har kun lest noen blogger, fått i meg kaffekoppen, og ringt til en tidligere kollega som sendte mld i går og gratulerte meg med leligheten. I går var jeg rett og slett så utslitt av å tenke på alt som må gjøre, og av alt det jeg har klart å ordne med de siste par ukene, at jeg ikke orket å ringe å prate med noen akkurat da.

Det er lenge siden jeg har pratet med henne nå, så det var koselig. Hun følger med meg her på bloggen min, derfor visste hun at leilighetsproblemet var løst.

Hun var i ferd med å pakke kofferten for å ta 2 uker med mer sommer i Hellas. Det var meldt varmt nok i massevis der, både dag og natt.

Det var jo flaks for henne at hun skal reise akkurat nå som sommeren har gitt seg her hos oss.

GOD TUR SONJA, KOS DEG MASSE <3

Her hjemme vurderer jeg om jeg skal bruke en del av dagen på kjøkkenet. For å slippe og reise bort på butikken bare for ett brød, tenker jeg å sette en rundstykkedeig så jeg får ferske rundstykker i stedet. Og samtidig lage i stand en form med fiskegrateng, da ovnen uansett vil bli varmet opp. Kjekt å ha flere ting klart til å settes i den etterhvert da.

Da får jeg litt andre ting å tenke på også ei stund, og det er fine høstsysler.

 

ØNSKER DEG EN FIN LØRDAG ♥ 

5 kommentarer
    1. Det var veldig lurt, utnytte varmen i en allerede oppvarmet ovn. Noen dager er det godt bare kunne være hjemme. Og veldig godt med nystekte rundstykker. Heldig hun som skal til varmere strøk. Ønsker det en god lørdag :).

      1. Ja det er ikke så dumt det. Nå er fiskegratengen ferdig hvert øyeblikk. Potet og gulrot står og koker, og rundstykkene er klare til ovnen for lengst. Mens de steker kan jeg spise middag 😊
        Fin kveld til deg 😊

      1. Ja,det har vært mye i det siste nå, jeg tar muligens en skikkelig hviledag igjen i morgen. Jeg ble nødt til det i går også.
        Fin lørdagskveld til deg 🥰

    2. Smart det å slå to fluer i en smekk, så blir det både gjærbakst og middag i samme slengen 😉 Ja nå er høsten virkelig kommet i gang, noe jeg oppdaget her jeg bor også i dag. Hengebjørkene har begynt å bli gule, så det blir ikke lenge til de slipper de ned på bakken. Tidligere i dag var det en flokk med Stær som gikk å spaserte på gressplenen. Ha en fortsatt fin lørdagskveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg