HØST

Nå har høsten kommet for fullt. Plutselig er det røde blader på epletrærne. Og gule blader ligger langs skogsveiene.

 

I steikepanna er det også høst. Selvplukka kantareller med flott farge.

 

Jeg skulle så gjerne plukka mye mer.  Men formen er for slapp til at jeg orker å kjøre avgårde å lete andre steder. Her har jeg plukka tomt for øyeblikket. I hvertfall de to stedene jeg vet om.

I dag er det søndag, og jammen er det allerede kveld også. Brødbakst og middag er unnagjort. Og dagen kjennes ferdig for min del. Det får bli TV eller bok resten av kvelden. Det er helt lovlig på på en søndag. Kanskje klarer jeg og sovne til normal tid i kveld. Det hadde ikke gjort noe. Det går litt hurramegrundt i toppen med alt jeg har lyst til å gjøre om dagen. Da blir det gjort litt her og litt der. Jeg har tatt noen runder på heklinga mi innimellom i dag.

Hvis jeg skulle kvikne til igjen etter en hvil nå, kan det hende jeg setter meg foran ovnen som spraker og varmer godt borti den andre stua.  Tenner noen t-lys, koser meg med flere runder på heklinga og nyter høstmørket utafor vinduene. Så lenge mannen er hjemme er det bare koselig. 

Ha en fin kveld😚

4 kommentarer
    1. Flott med høstfargene og nå blir det stadig mer farger i naturen for hver dag som går 🙂 Deilig med selvplukka sopp da.. Håper du har en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg