HØST MED KNALLVÆR OG BLOMSTRING

Sola steiker og steiker på dagtid. Ute på terrassen er det nesten for varmt midt i solveggen. Det skal jeg ikke klage på altså. Får heller fly litt ut og inn.

Blomster og planter har fått vann i dag. Noen trives fortsatt ute, og noen begynner å si takk for seg. 

 

På paprikaplantene fra i år er det mye blomster, men det er nok i seneste laget. Det er kaldt på nettene nå.

Det har kommet to paprikaer på den ene planten. Den ene har en merkelig fasong. Se her:

Den ser ut som en gammel sko. Den andre (på bildet under) ser du tydelig at har fasongen til søt paprika -spisspaprika.

Det tar forferdelig lang tid før de skifter farge og blir røde her hos meg.  Har ikke vært så flink med gjødsel og det vil de nok helst ha. En av de nærmeste dagene skal jeg plante de om i potter og sette de inn.

På planten fra i fjor har det vært to paprikaer lenge. Den ene ble til slutt rød nok, så den har jeg høstet og spist for noen dager siden.

Her begynner den andre å bli rød også.

Stakkar…den har blitt stående i potta si i hele sommer. Jeg får ta den inn sammen med de andre.

Tomatene er også veldig sent ute. Det er bare noen få cherrytomater jeg har plukket. Ikke er det mye på dem heller i år.

 

Salat har jeg fortsatt. Den ene begynner å blomstre. Så jeg lurer på om det er mulig og plukke frø av den etterhvert. Jeg leste et sted at blomstene bør tørkes inne i tilfelle. At det tar litt for lang tid å bli tørket utendørs på denne tida.

Kanskje jeg prøver på det også. Jeg har høstet inn en del frø av koriander. Tenkte å prøve noen av de i maten. 

Det var oppdateringen på noen av plantene mine. Nå skal jeg ta med meg noen brødskiver ut i sola.

Ha en strålende lørdag😚

 

6 kommentarer
    1. Heldig du som har sol der hos deg. Du kan sende solstråler til meg da:)
      Artig å følge med dine planter. Min søster og jeg bruker bladene til paprika til å blande i noen middagsretter og smaken er god:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg