HØST, BLOMSTER OG PLANTER.

Nå synger det nok på siste verset for blomster og planter ute. Det er høst, men fortsatt er det noen som vil litt til.

Blomkarsen blomstrer villig fortsatt. Den har så fine gule blomster. I bakgrunnen på bildet har epletre og bjørk gått fra grønt til oransje…og litt brunt.

Jeg plukker stadig frø fra denne. De ramler av så fort jeg er borte og plukker og fikser litt.

De får tørke inne i vinduskarmen etterhvert som jeg plukker. Håper jeg får nye fine planter ut av noen av dem neste sommer.

Det blir stadig fylt på med tomater også i vinduskarmen . De blir fortere røde inne nå. Jeg tok en neve i dag også.

Jeg har hatt nok tomater å spise i hele september og fortsatt kan jeg altså høste mer.

 

Paprikaplantene står også ute enda. De siste fruktene er ferd med å rødme. 

Nå må det følges med på værmeldinga hver dag, så jeg får de inn før det blir nattefrost.

Så er den denne fine røde blomsten her da, som heller ikke vi gi seg enda. Den henger utenfor terassedøra og er like fin i dagslys som i lyset fra utelampa på kvelden.

 

Og jeg….jeg koser meg inne med godlukt og varme fra vedfyring. 

Ha en fortsatt fin høst😚

 

#høst #blomkarse #blomkarsefrø #tomatplanter #paprikaplanter

6 kommentarer
    1. Ja det er mange planter som holder det gående. Og flotte er dine 😀
      Her har jeg startet klargjøringen for vinter. Men mange planter som tas opp og flyttes inn, så det tar litt tid.
      Godt med levende lys og peiskos på kveldene nå…
      Line

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg