HØNSEGÅRD I HAGEN

Vi har vært nede og besøkt min mor nå i kveld. Der har den ene sønnen min laget hønsegård ut av hele hagen. Han begynte med et par stykker i fjor.. tror jeg det var. Og nå er det i hvertfall 5 stk som vasser rundt der nede.

Pluss at han her om dagen hentet 5-6 vaktler. De glemte jeg å ta bilde av. Men her er eggene.

Det var neimen ikke store greiene 🙂  Vi fikk smake på noen av de som ble kokt. Det ble et halvt egg på hver bit omtrent.  Så smått at vi kjente nesten ikke smaken. 

Men vi fikk også smake på eggene fra de andre hønene  og de var gode.

De var litt små de også. Omtrent halvparten på størrelsen av butikk-egg .

Men så har han også hentet et par til av enda en type høns. Og de eggene skulle vist bli større. 

Disse her er bare 10 uker gamle.

Det var jo koselig å gå rundt blant alle hønene, men jeg er ikke like sikker på om min mor syns det er like stas.

Hun får jo noen egg da 😊

 

#høner #egg #vaktelegg

3 kommentarer
    1. nydelige høner,vaktelegg skal være skikkelig sunne og skal tåles av personer som normalt ikke tåler egg :=)naboen vår har høner og haner,dei har ikke store hagebiten men koser seg alikavel,i løpet av vinteren har småkyllinger blitt voksne så der er mange og 3 store flotte haner :=) liker det eg

      1. Det viste jeg ikke om vaktelegg.
        Da lærte jeg noe nytt i dag også😊
        Jeg syns det var veldig koselig og gå rundt de på plenen. Det er ikke store hagen hun har heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg