HONNINGMELON- OG PAPRIKAPLANTER

I dag oppdaget jeg denne spiren i den ene blomsterpotta mi. Det er et frø fra en honningmelon som spirer. 

For moro skyld puttet jeg frøet i en av blomterpottene. Har aldri prøvd det før.

Jeg trodde jeg hadde puttet det i potta med paprikaplanten. Så det er der jeg har ventet på at den skulle spire…hehe. Men det var altså helt feil. Det så jeg jo med gledelig overraskelse i dag. Så nå i kveld har jeg googlet og lest litt om honningmelonplanter. De vokser vist veldig fort, så jeg kan nok ikke vente mange dagene før jeg planter den om i ei egen og mye større potte. Dette blir spennende!

Samtidig begynner det å komme blomster på fjorårets paprikaplante igjen. Og nå skal jeg passe godt på den fremover. Det har vært blomster på den tidligere også, etter at jeg tok den inn i høst. Men blomstene visnet for meg. Var ikke flink nok til å passe på den…eller de. Jeg tok inn flere planter, men det kom udyr på flere av dem, så de gikk i søpla til slutt. Jeg gjemte bare på den største av dem. Den sto i et annet vindu.

Nå ser det ut som det går fint med blomstene som kommer.

Hobbygartner’n meg begynner å våkne til live. Det er bra. Men ute har vårfølelsen forsvunnet, og det er snart mer snø enn det har vært i hele vinter her. Vår, vår, jeg venter på deg!!! Kommer du snart??

Ønsker alle  en fin ny uke med eller uten snø😙

8 kommentarer
      1. Hei. Jeg er bare en hobby gartner selv med null grønne fingrer. Jeg har lært mye av ei på youtube. Her er linken.

        https://www.youtube.com/channel/UC3G18rlDrmQBf_XRgsv17GQ

        Hun er såååå flink. Jeg har plantet 3 honningmeloner å skal begynne å potte om. Leste at de funker ikke ute i norge, men er usikker. Jeg kjøpte meg et billig drivhus på jula å jeg har en ovn inni den nå siden vi har hatt snø i trøndelag også 😢 -Pollinering har jeg lest mye på å det er bare å ta en malekost å ta det fra blomst til blomst, men viktig å se at det er mann og dameblomster 😉 -Sjekke hun på youtube. Der lærer du mye 😊

    1. Så gøy med Honningmelonen. Blir spennende og følge med på. Du får holde oss oppdatert.
      Tipper paprikablomstene må pollineres, ha litt hjelp av bier, veps eller lignende for å bære frukt eller paprikaer da. Vi får håpe på at våren snart dukker opp så du kan ha plantene ute litt på dagtid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg