Hokksundtur og taco.

For ei stund siden gjorde jeg en middagsavtale med min datter. Vi bestemte at jeg, eller begge to herfra skulle komme og å spise 3. August. Altså i går. For å få det til å passe med at alle var hjemme der i huset måtte vi bare velge en dag og sette den i avtaleboka. Jammen fikk vi det til.

Mannen ble hjemme med Esther hund. Han gikk med blodtrykksapparat på seg i går. Har ikke vært i særlig form i det siste. Han hadde sovet noen timer etter at jeg dro, så da jeg kom hjem i går kveld var han i bedre form heldigvis.

Det er ikke så ofte jeg ser barnebarna etter at jeg sluttet å jobbe i butikken rett i nærheten av der de bor. Da jeg var på jobb kunne jeg se dem flere ganger i løpet av en dag. Nå bor jeg et stykke unna og ungene er opptatt med skole, lekser og idrett. Ukene flyr. Om bare 2 uker begynner eldste barnebarnet på ungdomsskolen. Hun er en lang, slank og nydelig frøken. Yngstemann er like flott. 2 år yngre, en høy og kjekk gutt. Jeg kan ikke sammenligne meg med høyden disse to får. Den kommer fra farens side.

Vises frem på blogg vil de ikke. Det er greit. Det må de få bestemme selv. Selv om jeg gjerne ville delt noen “skrytebilder” av dem. Du får se bilde av maten i stedet.

Vi spiste taco. Det var godt.  Det er noe jeg sjelden tenker på å lage selv. Da blir det ekstra godt å få det servert borte.

Min mor kom også. Og jeg ble med en tur til henne etter besøket hos datter, svigersønn og barnebarn. Jeg skulle få meg meg fisk som eldstesønnen hadde fisket i helga. Han og kona hadde fått masse ørret på campingen. Det takket jeg ikke nei til. Jeg er vandt til å spise mye ørret i løpet av sommeren etter mange års campingliv ved Tinnsjøen. Så nå skal min mor komme på  ørretmiddag her hos meg en dag.

Vi får samle oss rundt middagsbordet både her og der. Det syns jeg er koselig. På lørdagen var det middag hos min bror. Det er fint å ha noen avtaler i hverdagen. 

Ha en fin dag😚

8 kommentarer
    1. Du har jammen fått mye familietid i det siste da. Og det tacobordet så veldig godt ut 🙂
      Det med at ikke våre kjære vil vises frem i sosiale media og blogg og sånn er litt sorg for meg synes jeg, for jeg liker også å vise frem skrytebilder av de fine i min familie. Men som du sier, de må få bestemme det selv.
      Leit at mannen ikke er helt i slaget. Jeg håper det er noe som kan bli bedre på sikt 🙂
      Gode klemmer ♥

      1. Takk😊
        Mannen virker allerede bedre. Jeg tror ikke det er noe alvorlig. Men det er godt å få sjekka ut ting og tang når ikke alt føles som det skal.
        Det har blitt mye familietid i det siste på meg ja. Det er ikke ofte det blir såå mye på så kort tid.
        Det er en del bursdager hos oss i løpet av sommeren så det er noe av grunnen😊
        Det dumt vi ikke får vise frem alle de vi er stolte av😍
        Klem😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg