HOKKSUND-DRAMMEN-HOKKSUND-KONGSBERG-HOKKSUND-PRESTFOSS

Mye farting i går. Jeg sov på sofaen hos min mor i Hokksund natt til i går .  Skulle jo være med henne flere steder denne  dagen. Så dagen startet derfra tidlig på morgenen.

Første tur var til øyelege i Drammen. Der ble det bekreftet grå stær på det øyet hun hadde en operasjon på for et års tid siden. Operasjonen av grå stær ble satt til 30. Mai. Det var raskt. Men det er sikkert like greit å få det unnagjort.

Så gikk turen tilbake til Hokksund. Der satte vi oss i sola i hagen og slappet av mellom småfugler og høns.

 

Blomstene på epletreet er flotte.  Men fuglebadet kan trenge en oppussing. Jeg skal ned igjen en dag og plante. Da kan jeg se hva som kan gjøres med dette badet, så det blir fint igjen.

Vi rakk en kaffekopp og 17.Mai-kake også i løpet av ventetiden i hagen.

 

Mine 2 sønner fløy litt hit og dit, og ut og inn mens jeg var der. Den ene bor inne i huset og den andre har flyttet tilbake i campingvogn i hagen. Litt sært, men sånn er det nå da.

  Her er de sammen med en kamerat.  Å klare og ta normale bilder av dem er stort sett umulig. Enda jeg sa bildene gikk rett ut på bloggen ble dette resultatet.

De 2 bakerste er mine.  Her er det  planlegging av fisketur som er på gang.

Og denne her skulle visst vaskes og legges ut for salg. Han var ferdig med det “leketøyet” nå.

 

Etter frokost, kaffe og kake og litt strikking i sola var det på tide å reise avgårde igjen. Nå skulle vi til Kongsberg sykehus. Blodrøveresltater og samtale med lege sto for tur. Hun har hatt en høy senk, eller crp, i årevis uten å vite hvorfor.  I vinter var den blitt enda høyere, og nå ville fastlegen finne ut hva det kom av.

Forklaringen vi fikk på sykehuset var at hun har en blodsykdom som heter MGUS. Noe bare 3 % av befolkningen har. 2% av disse igjen kunne utvikle blodkreft. Hun fikk beskjed om å ikke bekymre seg.  Dette skulle følges opp med prøver hvert halvår. Men selvfølgelig blir man bekymret så fort man hører det skumle ordet kreft. Selv om det ikke nødvendigvis må utvikle seg den veien, blir det i hvertfall nøye fulgt opp, og evt behandling settes i gang raskt hvis det skulle skje en forandring.

Ett blodprøveresultat hadde han ikke fått svar på da vi var der, men var det noe spesielt skulle han ringe i morgen. Hvis hun ikke hørte noe blir det ny kontroll om et halvt år.

Kanskje tar jeg en tur nedover allerede i morgen for å hjelpe til med planting. Hun har 100- vis av ting og tang som er til å ha planter i.

I dag skal jeg plante her hjemme. Jeg kjøpte litt i går på vei hjem fra Kongsberg. Kjøpte også en pose med blomsterfrø som jeg skal så. Blomster og planter er dyrt, så jeg får se om jeg klarer å dyrke frem noen fra frø.

  Vel hjemme i Prestfoss igjen i går kveld ble det bare noe enkel mat, og så var det kvelden her i huset. Jammen har jeg fullført en del farting di siste dagene nå.

Og jeg har stått opp i dag også😊

Ta vare på hverandre❤

 

 

4 kommentarer
    1. godt din mor får følge av deg da når hun skal på sykehus :=) ikke alle har den muligheten,og godt ting blir oppdaget så en kan bli fulgt tett opp.Ellers hørtes det ut som en koslig farting innimellom det som ikke er like koslig :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg