Hjerte i slow motion

Seint i går kveld oppdaget jeg at det kjentes tomt og stille ut der hjertet mitt er. Det var en rar følelse. Men veldig godt og uvant. Og det er sånn i dag også😊  Pulsen er så lav som den nesten aldri har vært. Alt er stille og fredelig. Selv om jeg nettopp kom inn fra solsteika etter å ha hengt opp klær.  Da ville det vanligvis dunket og banket i vilden sky, og pulsen deretter. Jeg kjenner at kroppen venter på det, men det er stille. Egentlig så stille at det går i slow motion alt som er, hodet og kroppen også. Men akkurat nå er det bare deilig.

Jeg har sittet ute ei god stund sammen med mannen min og en kamerat. Bare tusla litt rundt og vannet tomatplanter og de blomstene som skrek etter vann. Det går ikke fort , men det går. Vaskemaskinen har tatt ei runde mens jeg har strikket nesten ferdig sokk nr 2.

 

Rhododendronen står plutselig i full blomst utenfor uteplassen vår. Den er et vakkert skue nå i sola.

 

For min del ble det for hett da sola kom inn til stolen der jeg sitter, så jeg ble litt småsvimmel, og kjenner noe av trykket i ørene igjen. I hodet suser det bare.

Men så har jeg vært lenge oppe i dag da😊 Helt siden halv 9😁 Ikke værst det. Nå er jeg bare nødt til å legge meg nedpå ei stund. Orker ikke å utfordre meg selv noe særlig enda. Må lukke øynene litt.

HA EN FIN DAG🌷🌼🌻

 

#blodrykksmedesin #beta-blokker #blodtrykk #selo-zok #rhododendron #psykiskhelse #stress

 

2 kommentarer
    1. Best å holde seg litt i skyggen og avkjøle seg litt, med eller uten høyt blodtrykk kan det bli litt tøft når det er over 20 grader synes jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg