HJEMME IGJEN

I går kom jeg hjem igjen. En av sønnene mine skulle ut på øvelsekjøring med kona, og da var jeg så heldig å få dem til å kjøre meg hjem.

Jeg trengte å få sovet ut. Det blir fort seine kvelder og netter da vi blir sittende å se det ene programmet etter det andre på TV hos min mor. Ikke det at det ikke er koselig, men jeg trenger masse søvn. 

Så etter å ha fått alt pikkpakket mitt i hus her hjemme, fått fyr i vedovnen og hentet inn mer ved, kunne jeg endelig legge meg og lukke øynene. Det var godt det!! Tror jeg var bortevekk mellom 2 og 3 timer.  Da jeg våknet igjen var det mørkt.

I dag er det folk som holder på utenfor husveggene her. Jeg har vært ute og tatt en prat og servert en kaffekopp. Ellers har jeg bladd i et par bøker med symønstre,  som jeg har lånt på biblioteket. Og jeg har lest litt videre i ny bok av serien jeg holder på med. Malingen har fått stå i fred. Det skal den gjøre resten av kvelden også. Jeg skal holde meg til lesing i dag. 

Disse seriene med bygderomatikk fra langt tilbake i tid er spennende syns jeg. Gøy å lese om forskjellige plasser og steder i Norge i “gamledager” er det også. Akkurat denne serien foregår handlingen i Hemsedal og omegn. Og noe foregår i Danmark.

Her blir det altså fullstendig fred og ro utover kvelden. Med bok, og senere Sommerhytta på TV.

Kos deg med kvelden du også😚

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg