HJEMME IGJEN MED MALINGEN MIN

Jeg måtte kjempetidlig opp i dag, for å sitte på med sønnen og svigerdatteren min som skal til Hønefoss. Svigerdatteren min skal ta teoriprøven til førerkortet nå klokka 10. Jeg krysser fingre og tær for at hun skal klare det. Stakkar…hun gruer seg fælt. Og det kom litt brått på henne da sønnen min bestilte timen i går.

Jeg ble likegodt hos dem og min mor i Hokksund enda ei natt da, for å haike med dem hjem. En liten omvei for dem ble det, men det var greit. Nå er jeg i hvertfall på plass hjemme igjen med all pargasen min.  Det skal bli godt med et par dager helt alene. 

I dag har jeg tenkt til å fortsette på dette bildet jeg begynte på i går. Jeg skal prøve å få blader på treet. Og pynte litt på det ellers også.

Foreløpig er jeg ganske fornøyd med det jeg har gjort. Så jeg er spent på hvordan det blir når jeg begynner å dekke det med grønt. Grugleder meg.

Jeg fikk kjøpt mer maling i går. Og jeg fikk med noen bøker som min mor hadde hjemme. Hun har holdt på en god del med maling før, men ikke så mye med akrylmaling. Nå er det bare porselenmaling hun driver med. Hun er kjempeflink. Har laget masse flotte blomster og andre ting på porselen. Serviser, veggklokker og vaser bl.a.

Ha en flott dag da du. Det skal jeg😚

 

8 kommentarer
    1. Bra start på maleriet.
      Jeg så for meg noen få høstløv, og masse fargerikt løv på bakken. Men kanskje graset er for grønt, det er jo helt klart sommer-grønt gras. Ha en fin dag videre.

      1. Takk, takk😊 jeg tenkte tanken på alle de fine høstfargene jeg også. Men det var etter at jeg allerede malt bakgrunnen. Dette her må nok bli med grønne blader ja😁

    2. Så vakkert. Dette har kan du være stolt av. Ser jo proff ut! Kan jo male epler også!
      Fint var det..
      Mamma drev også med porselensmaling – det er virkelig flott.

      1. Takk, takk😊
        Epler var ikke dumt. Jeg får se hva jeg gjør. Foreløpig har jeg bare fått på en del grønt😊
        Porselenmaling er kjempefint. Men det skal jeg IKKE prøve meg på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg