Hjemme igjen etter 2 uker i Hokksund.

I går ettermiddag pakket jeg sammen all bagasjen min og reiste hjem. Mannen testet jo positivt på Covid tirsdag morgen, så jeg tok ikke sjansen på å reise hjem de første dagene etter det. Han har ikke vært spesielt syk, så han har klart seg helt fint alene hjemme. For det meste er det bare trøtt og slapp han har vært så langt.

Hjemmetester ligger klare her. Meninga er at jeg skal kjøre min mor til øyelegen på fredag. Da tar jeg en av testene samme morgen, for sikkerhets skyld. Er den positiv må hun finne en annen sjåfør.

Det var deilig å våkne hjemme i dag. Sola skinner, og det er bare fred og ro rundt meg. Mannen er nede hos sin covid-syke kamerat. De prøver å pusse og skru litt på en bil. Vil nok tro det er like mye kaffeslabberas som skruing i garagen nå om dagen. Men det er helt greit for meg. Jeg har hele huset pluss uteplassen for meg selv, og det trenger jeg for øyeblikket.

Akkurat nå syns jeg det er veldig godt med store jorder og skog til naboer.

Esther er storfornøyd hun også nå som jeg er hjemme igjen. Hun slipper å bli med far avgårde med bilen hver dag. Selv om hun er glad for å få lov til å være med, syns hun det er veldig godt å slappe av i sola hjemme hos mor også.

 

I kveld skal vi kose oss med god mat og tv.  Det tror jeg mannen gleder seg til. Han blir ikke kalt “Grandiosa-mannen” helt uten grunn.

Ønsker deg en fin ny uke😚

13 kommentarer

Siste innlegg