Hjemme igjen etter 2 dagers julefeiring.

Meninga var at jeg skulle komme meg hjem igjen på julekvelden. Vi var 7 stykker samlet den dagen og kvelden, og jeg tenkte det kunne være lurt å komme meg hjem til meg selv etter noen livlige timer.

Men det var flere som syns jeg skulle være der til dagen etter. Så det ble til det da.

Null søvn før utpå morgensiden….igjen. Jeg fikk holdt fyr i ovnen frem til Ole Blund dukket opp i det minste. Og det ble langt på dag før jeg våknet til live igjen.

Da var det stort sett bare å gni søvnen ut av øynene, prøve en kaffekopp, og finne ut når dagens ribbe måtte i ovnen. Jeg skulle plutselig ordne mat til 13 stykker, som vi ble til middagen i går. Jeg var ikke helt der etter en lang familiedag dagen før. Jeg var egentlig ikke sikker på om jeg hadde tenkt til å reise ned igjen i går hvis jeg hadde kommet meg hjem. Jeg har da funnet ut for lengst at for mye sosialt på en gang knocker meg ut i evigheter etterpå.

Heldigvis dukket det opp forsterkninger lenge før middagen skulle være klar. Og plutselig var kjøkkenet overfylt. Vi vimset ut og inn der i tur og orden og fikset med litt hver, litt her og litt der. Og etter en evighet med kaos hadde alle fått hver sin tallerken, bestikk, glass, og et sted å sitte, og maten ble jammen ferdig og smakte som en julemiddag skal.

Jeg var sliten da jeg endelig kunne låse meg inn til meg selv i går kveld. Så sliten at jeg sovnet ikke lenge etter at klokka var passet 22. SOV til et sted mellom 1 og 2. Og siden har jeg vært våken. 

Nå er kaffen drukket for lengst og jeg har funnet frem mer restegarn. Jeg trenger et sokkepar til. Jeg fikk strikket ferdig, og festet trådene på det paret jeg holdt på med mens jeg var i Hokksund. 

Sokkene er klare til turbruk. En ribbemarsj trengs etter disse 2 dagene..

Nå som jeg er hjemme igjen er jeg glad jeg holdt ut så lenge jeg gjorde. Det er ikke ofte vi klarer å samle så mange av familien på en gang. Og det er jo koselig da. Nye minner å gjemme på 🥰

 

ØNSKER DEG EN FORTSATT GOD JUL ♥ 

4 kommentarer
    1. Jeg var hos søsteren min julaften 🙂 Ellers vært hjemme. Synes det er deilig her med Hr Frodith og meg og jeg har fri 🙂 I morgen er det hverdag igjen for noen. Ikke for meg 🙂

    2. Det tar på å feire jul, og det er i grunnen derfor jeg har valgt å feire julaften alene uten alt for mye styr. Nå er det endelig romjul og jeg kan slappe av fram til nyttårsaften hvor jeg får gjester. Ha en fortsatt fin 2 juledag, 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg