Hjemme igjen.

Jeg kom hjem igjen tidlig i kveld. Jeg kan ikke påstå at det varmt her etter at huset har stått tomt i 3 netter. Så her måtte varmeovnen på med en gang. I morgen får jeg spare på strømmen og heller hente inn mer ved. Jeg orket ikke å begynne med det i kveld. Jeg vil snart ta natta. Er trøtt jeg.

I går måtte vi opp tidligere enn vi pleier både min mor og jeg. Vi skulle til Drammen fordi hun skulle ta en øyeoperasjon igjen. Grå stær. De sa etter operasjonen at den var vellykket, så nå er det bare å vente noen dager for og se om synet blir bedre. Må krysse fingrene for det.

I går kveld var det også slutt på en rekke fiskemiddager. I stedet slo vi til med en forsmak på julemiddagen. Ribbe og surkål…og poteter selvfølgelig. Vi droppet julepølsa og medisterkakene. Det er enda 3 måneder til jul. Godt var det uansett. 

Vi var 5 til middag i går. Begge sønnene mine, ei svigerdatter, og min mor. Det var koselig.

Jeg sto for kokkeleringen da også. Eldstemann hentet kona på jobb igjen, og da er det greit at middagen er klar til de kommer hjem. Det har blitt 3 sene middager etter hverande. De er ikke hjemme før etter klokka 21. Sånn er er det da man jobber kveld hele uka. Og det er nettopp det hun gjør.

I kveld har jeg spist litt tidligere. Jeg hadde maten klar til Symesterskapet begynte på tv klokka 20.00, og storkosa meg med middagen og tv-programmet.

I morgen har jeg tenkt til å sy noe av dette stoffet.

Denne gangen er det ikke til meg selv. Jeg har funnet mønsteret jeg skal bruke i ei sybok jeg lånte på biblioteket tidligere i uka.

Jeg gleder meg til å se hvordan det blir.

Ha en god natt😚 

8 kommentarer
    1. god morgen ,en blir utmattet av å ligge borte noen netter uansett hvor fint en har hatt det :=) så da håper jeg du har sovet godt i natt .
      Vurderer julemiddag selv jeg ,men først må jeg kjøpe kålrot og surkål for jeg har litt pinnekjøtt i fryseboksen ,kos deg med syarbeide,her er det ufyselig vær ute så jeg holder meg inne og strikker ,kanskje blir jeg ferdige med mønsterstrikket ,det blir julegave

      1. Pinnekjøtt er veldig godt😃.
        Det er kos å sitte inne med håndarbeide da det er ufyselig vær ute😊. Jeg regner med du kom langt på julegaven😊.

      1. Ja…jeg gleder meg til hvert eneste program med symesterskapet😃
        I dag skinner sola inn de store vinduene i terassedørene, og jeg kan tilogmed lufte😊. Ellers er det huskaldt ja.

    2. Fint opperasjonen til moren din ser ut til å ha gått greit 🙂 Liker både fisk og ribbe jeg..nam 🙂 Du er flink til å sy, jeg har ikke sydd de siste 12 åra, sydde litt før… Men jeg ser på Symesterskapet.. God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg