Hjemme i Sigdal igjen.

I går kom jeg hjem til meg selv igjen da. Min mor skulle til Kongsberg for å hente nye briller, så da fant vi ut at jeg kunne bli med dit, og at vi kunne ta veien om Lampeland og over til Sigdal etterpå. Det ble en veldig lang kjøretur på henne som skulle videre til Hokksund etter det igjen.

På Lampeland stoppet vi og min mor kjøpte 5 kg frosne reker. Fryseren hennes er ikke fullstendig stappa akkurat nå. Så det burde bli plass til den esken der. Vi tinet opp noen av dem i vann da vi kom hjem til meg, og kosa oss med reker og loff. Så fikk hun ei god pause fra kjøringen samtidig.

Det er god sommermat syns jeg. Min venninne og jeg spiste det da hun var her sist også.

 Det ble ingen søvn på meg før klokka hadde passert halv fire i natt. Så selv om jeg fikk noen oppstykkede timer tilsammen etter det har dagen vært deretter. Trang i øya i hele dag. Jeg begynte å gjøre klart spisestuebordet til klipping og søm etter et par kaffekopper. Men så må man jo ha mat etterhvert, og da er det full stopp etterpå. Jeg prøvde en times siesta med cpapen. Fikk i det minste lukket øynene, men null søvn.

Oppvaskmaskinen er gjort klar. Den skal få vente med å vaske til i morra da strømmen er billig ei lita stund. Nå i kveld har jeg vært ute å vannet gulrøtter og salat. Salaten kommer.

 

Gulrøttene er tregere. Det kan se ut som det kommer noe på det ene stedet jeg sådde.  Det andre ser dårlig ut.

Rododendronen har begynt og blomstre. Da jeg reiste på mandagskvelden var det bare knopper på den.

 

I hagen til min mor sto hennes i full blomst da jeg kom dit. Den er kjempestor. Det var dumt at jeg glemte å ta bilde av den. Det er tydelig at det er litt forskjell på blomstringstid på det meste fra Hokksund til Presfoss.

Det er fint å se på alt som spirer, gror, og blomstrer. Jeg er glad det er sommer.

Ha en god natt❤

6 kommentarer
    1. Ja det ble litt av en tur for din mor, men godt med en hvil og reker på brødskiva. Det er en stund siden jeg har bare spist reker, men i stedet terteskjell. Slitsomt når søvnen ikke kommer, noe jeg selv merket natt til i går. Ønsker deg en fin lørdag 🥰

      1. Ja det var godt hun fikk tatt en kjøre-og matpause her ei stund.
        Terteskjell er det årevis siden jeg har spist. Men det er jo såå godt da😍

    2. Litt av en tur for moren din det. Reker gjorde vel susen, og reker er jo kjempegodt 😊 Ikke noe er som en sommerkveld med reker, og det er koselig 😊

      Kjedelig når man ikke får sove, men håper du får en bedre natt som kommer da ❤😊

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg