Her i Hokksund er nissene fremme.

Det er julefarger og nisser i stua i Hokksund.

 

Hjemme hos meg er det kun hengt opp stjerner med lys i to av vinduene. Og nå ser det ut til at jeg blir her nede helt til onsdag kveld.  Jeg gidder ikke å reise oppover i dag. Det er begynner allerede å mørkne ute, og jeg har tatt opp middag fra fryseren som jeg skal lage i kveld.

Onsdag skal min mor til øyelegen igjen. Jeg kan like godt bli her til da. Slippe å kjøre en ekstra tur hjem til Sigdal på det glatte føre. Men jula blir mer og mer på etterskudd der hjemme da. Det får bare bli som det blir. Vi skal ikke være hjemme på julaften uansett. Vi skal være her nede.

Vi må blande og steke medisterkaker før jul også. Kanskje vi får gjort det før jeg reiser hjem denne gangen. Så er i hvertfall det ute av verden.

I går skulle jeg ned til sentrum for å inspisere en ny stoffbutikk. Det rakk jeg ikke. Den stengte før jeg kom så langt. I morgen er den åpen til klokka 18.00. Da  skal jeg klare å rekke det. Så får jeg samtidig se om det er medisterdeig å få tak i.

Nå skal jeg sette meg med sokkestrikk ei stund, før jeg begynner forberedelsene til middagen. Jeg skal steke svinesteik i leirgryte.

Kos deg med søndagskvelden😚

6 kommentarer
    1. Høres ut som det er like greit med mest juleforberedelser i Hokksund, om det er der dere skal være i jul 🤗 Koselig med nisser! 😀

    2. En kan jo ikke rekke over alt.
      Og du er snill og bruker mye tid på å hjelpe mamma.
      Håper du rekker den synutikken da.

    3. Koselig bilde!
      Ikke så enkelt å rekke alt, godt det kommer flere dager.
      Selv har jeg veldig aldri gjort så lite til jul som nå. Men jul blir det uansett 🙂
      God mandag! ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg