HER ER DET FRIDAG

Endelig fri. Og da er det masse jeg har lyst til. 

Vi har gått løs på en bolle med salat igjen. Med masse egg og tomater. Og siden jeg endelig har lært meg å like tomater har jeg sådd frø som har begynt å spire såvidt for 3-4 dager siden😊 Det var frø jeg hadde kjøpt. En type små tomater. 

Jeg hadde igjen plass til å så mer i mini-drivhuset mitt, så da ble 4 frø fra en av tomatene i salaten puttet i jorda også. 

Trenger masse tomater nå som vi skal spise sunnere. Paprikafrøene har ikke begynt å spire ennå. Håper de kommer snart.

Vi spiste ute i sola i dag. Her står en blomst som jeg skal prøve å redde.  Må klippe den ned litt. Jeg har den ute i sola på dagtid, og på kvelden står den på stuebordet.

Mannen ble veldig glad da den begynte å henge med hodet, fordi den står midt i veien for tv- skjermen for ham. Han lurer litt på om han skulle hjelpe den og dø. Mens jeg prøver å redde den.

Nå er han ute alene med den, så jeg burde vel ta en liten sjekk ut verandadøra snart, i tilfelle han ser sitt snitt 😎

 

Jeg hadde også rigget meg til med skrivesaker. Kan ikke sitte ute med pc’n. Ser jo ingenting på den i sola.

Foreløpig er arket blankt.

Tenkte kanskje det dukket opp noen ord mens jeg satt der. Men jeg må vist ta en høneblund først. 

Mannen mener det er lurt å slappe av så mye jeg kan i dag. Og det skal jeg gjøre. 

Nå har jeg jo fri noen dager, så jeg trenger ikke å stresse meg opp om jeg ikke får gjort alt på en gang.  Han pusler litt rundt med ting og tang både ute og inne i dag. Så jeg får litt dårlig samvittighet av å ligge her å skrive.

Jeg ordnet med mat til oss da, i det minste.

 

Ok.. da får jeg lukke øynene ei stund. Så håper jeg det er mye igjen av dagen til andre ting etterpå😊

 

#fridag #salat #blankeark #tomater #egg

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg