HELSEOPPDATERING

Det ble noen dager stille fra meg nå. Så jeg skal gjøre et forsøk på en oppdatering.

 

Denne uka har vært preget av angst, uro og hjertebank.  Hadde legetime i går for å kontrollere blodyrykket.  Endelig ser det ut til at det begynner og ligne normalt😊 Legen var veldig fornøyd og det er jeg også! Nå skal jeg bruke de samme medisinene som jeg har brukt den siste uka. Og ned til kontroll igjen om 2 uker. Kunne tilogmed slippe å måle trykket 3 ganger daglig. Bare ta noen målinger litt i hytt og pine. Jeg fortalte om noe som har gått for mye inn på meg den siste uka, og da sa hun at vi måtte ikke glemme at jeg har andre diagnoser. Angst og bipolar lidelse. Bipolar lidelsen gjør at humør og stemningsleie kan skifte veldig fort. Fra sprudlende opplagt til rett i kjeller’n. Eller omvendt. I hvertfall gjør det det på meg. Og det er jeg klar over. Og at det er angstanfall jeg har hatt i begynnelsen av uka skjønte jeg også selv. Så den voldsomme og urolige hjertebanken kommer nok av det. At jeg sover så utrolig mye kan være en underliggende depresjon i tillegg til alle medisinene som er prøvd i det siste. Nå ser det i hvertfall ut som blodtrykket er på rett vei…endelig! Det andre får jeg bare leve med. Jeg har vært våken og gjort litt i dag. Og gardinene er dratt vekk fra vinduene. Det er lyst inne i stua. Men nå er det visst nok. Hjertebanken er på plass, hodesusen også, så jeg har tenkt til å legge meg og lukke øynene. Beste middelet for å stenge verden ute. Bite i det sure eplet og være tålmodig. Det går over denne gangen også… en eller annen gang. 

 

7 kommentarer
    1. Huffalæll… 🙃 Du får sikkert ørene tutet fulle av råd og tips.. Men her er et til: Omega 3 av god kvalitet kan ha positiv innvirkning på bipolar lidelse 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg