HEI IGJEN FRA EIDFJORD

I dag har vi hatt knallvær. Det tok sin tid før vi kom oss ut for å se på livet ved kaia. Det ble jo nesten morgen før vi sovnet i natt. Så mørkt var det ute da vi fant ut at vi endelig skulle finne rommet vårt.

 

I går var det veldig stille og fredelig her. Ikke at det gjør noe for min del. Men hun jeg reiser med er litt mer rastløs enn meg😊 Det var kommet inn et cruiseskip på morgenen i dag. Og det vrimlet av folk så lenge det lå til kai.

Ikke alle var i sentrum hele tiden. Noen dro avgårde med buss på utflukter og kom tilbake da skipet skulle dra igjen i ettermiddag. Vrimlet av folk var kanskje å overdrive…men folk var det i hvert fall.

Vi hadde en plan om å leie en kano i løpet av dagen. Men vi var akkurat for sent ute da vi gikk ned før å spørre ved halv sju-tida. Turistkontoret som leier de ut skulle stenge klokka sju. Vi somlet litt lenge nede ved kaia. Vi ville se skipet seile ut igjen. Og det skulle ikke skje før klokka fem. I mellomtiden slappet vi av nede ved vannet med hver vår iskaffe. Og prøvde få litt sol på bakbeina skulle jeg til å si…hehe. 

Det var godt å få en pause midt på dagen ,rett ut på plenem ei stund.

Endelig begynte det å skje noe, og vi fikk se hvordan de klarte å løsne tauene som hold skipet festet til land. Det var ikke vanlig småtau for å si det sånn.

Tror neppe de kom fra biltema😁 Her er skipet klar til avgang. Det har gitt fra seg et par høye ul, for riktig og vise alle hvem som er størst og sterkest. De mindre båtene var helt ned til str kajakk….og som vimsa i veien for skipet som skulle prøve å snu og komme seg ut til sjøs igjen.

Her er det endelig på tur at fra kaia.

Det var gøy å se hvordan det klarte å snu og komme seg ut igjen den tynne tarmen av fjorden som går inn hit til Eidfjord.

Siden det ikke ble kanotur på oss i dag, må vi prøve å få det til i morgen. Men da skal vi også opp å se på Vøringsfossen. Det Må vi bare!!

Vi gikk en tur på en time nå i kveld. Det ble litt for mye oppoverbakker for meg etter hvert, så vi måtte snu. Jeg tror den rød- lilla fargen jeg fikk i ansiktet forsvant delvis etter en dusj. Men den satt lenge gitt.. Jeg satser på at den er helt vekk når jeg våkner i morgen. Da skal jeg nemlig ut å bevege meg igjen .Nå er jeg stup og trøtt og sliten , så jeg sier god natt med de 2 fine bilde her😁

 

 

#cruiseskip #venninnetur #eidfjord #rognebær #utpåtur

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg