HALVPRISMAT OG HJEMMEFRISØR.

Svigerdatter’n og en av sønnene mine kom utpå dagen i går. Før jeg skulle leke frisør fikk jeg hjelp til å finne en av julestjernene mine og hengt den opp i soveromsvinduet. Jeg har 2 stjerner til, men de var det umulig å finne i går. Planen var å ha en i kjøkkenvinduet også. Men jeg har en adventstake til så da ble den brukt der i stedet. Så nå har jeg julelys i alle rom. Det ble koselig.

Etterpå ble sakser og en kam funnet frem. Svigerdatter’n brukte en plastpose til frisørkappe og vi var klare til en frisørtime.

Sønnen var skeptisk til å la meg slippe til med saksa i håret hennes, men hun var fast bestemt på jeg skulle gjøre det. Hun ville ikke til en frisørsalong og betale 500, – for å klippe noen cm av lengden bak. Faktisk ble det 10 cm, noe hun minst ville ta, med en ikke alt for god saks og uten spruteflaske til å væte håret med. Vi må sørge for å ha bedre utstyr neste gang.

Jeg har jo klart å klippe mannen noen ganger de siste par årene, men alt av klippeutstyret ligger igjen i Prestfoss. Det ble ikke så værst allikevel da. De tok turen innom et spisested her i Åmot på på hjem igjen, så da var hun ikke redd for å vise seg ute etterpå i hvertfall.. 

Meningen var at de skulle kjøpe med Thaimat til oss alle sammen på vei oppover. Det står en matvogn hvor det blir laget og solgt ganske rimelig Thaimat ved en bensinstasjon i Skotselv. Problemet er bare at det aldri er godt å vite når den er åpen. Det er tydeligvis bare når det passer for de som som driver stedet. Og det er jo litt dumt.

I går var det stengt. Det var synd, for jeg kunne tenkt meg å smakt maten derfra. Men ellers så  var det ikke så farlig for min del. Jeg hadde allerde middag klar til meg selv i kjøleskapet. Og jeg hadde spist en baguett med roastbiff ikke så veldig lenge før de kom. Kjøpt til halv pris kvelden før på butikken. 

 

Middagen min besto også av halvprisvarer fra samme handletur. Det er veldig mye god mat i kjøttdisken som selges billig et par timer før stengetid. Salat- og wokblandinger er også ofte satt ned til halv pris. I går ble det enda en billig og god middag.

Karbonader, potetstappe ( en pakke fersk stappe som bare varmes i oppkokt vann. 1/2 pris på den også selvfølgelig), og ferdig wokblanding tilsatt ekstra purre, hvitløk, og resten av en boks med sjampinjong som sto i kjøleskapet. 

Helt toppers mat 😊 

 

HA EN FIN ADVENTSUKE ♥ 

 

4 kommentarer
    1. Det er jo greit å ta noen cm hjemme når man har langt hår, eller alt er like langt for å spare litt penger. Selv går jeg privat og klipper meg hos min tidligere frisørdame. Betaler henne et par 100-lapper for det. Skulle jeg gått til en salong hadde det faktisk kostet meg nesten 1000,-. Det får heller bli thai mat på deg en annen gang, men jeg syntes jo at den du laget selv så like god ut. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Du er heldig som kan benytte deg av din tidligere frisør til en billig penge. Da er du sikkert fornøyd hver gang i hvertfall 😊
        Det går greit å klippe bare på lengden hjemme. Det er sant.
        Kanskje de prøver å kjøre innom der det var stengt igjen neste gang de kommer 😊
        Jeg var fornøyd med maten jeg spiste hjemme i går jeg. Den var god den.
        Ha en fin kveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg