Gutta boys hjalp meg i går.

Jeg hadde en hemmelighet for mannen. En overraskelse. Siden i fjor sommer har det nemlig ligget 3-4 trær rett oppi skogen her. Mannen felte de da, fordi vinden hadde satt de nesten på halv tolv.

Det går en delvis traktorvei og sti der oppe, og det hender noen jogger der på sommeren, og går på ski der på vinteren. Da er det skummelt med trær som henger faretruende over stien.

Det vi har hatt plunder med er å få trærne ned til gården. Traktoren går jo fortsatt ikke som den skal.

Min hemmelighet og overraskelse var derfor å få hjelp av sønnene mine. Gutta boys har nemlig hver sin sterke bil. Nærmest tanks føltes det som da jeg satt på gjennom gjørme og kvistkvast opp den siste turen.

Da vi kom opp til toppen var det bedre terreng, men veldig trangt og rygge nedover på andre siden mellom trærne. 

 

Yngstemann i gang med saga.

 

Elsdstemann bar stokkene opp til bilen.

Jeg klarte å bære noen få jeg også. Dette er trening så det holder skal jeg si deg.

Esther ville ikke stå igjen på gården alene, så henne måtte jeg gå ned igjen for å hente. Da ble hun fornøyd. 

 

I løpet av et par timer var alle trærne fraktet hjem. Der hjalp de meg med å sage de i enda mindre stykker med motorsag.

Så nå har jeg et stort prosjekt jeg kan holde på med her. De skal jo klyves og stables også. Og det klarer jeg alene bare jeg får en klyver til gards. Kan hende får jeg en opp hit allerede i morgen. Da er det bare å sette i gang.

Mannen holder på med å felle trær et annet sted. Det er ikke lenge før de også havner her. De er det heldigvis ikke så vanskelig å få fraktet hit.

Han ble kjempeglad for hemmeligheten og hjelpen vi fikk med å få trærne oppi lia ned til gården.

Sånn så bilen ut etter gjørmekjøring.

Skikkelig skaubil.

 

I dag er det bare avslapping hjemme som står på planen.

Kos deg med 17. Mai-feiring. Gratulerer med dagen!

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg