GUL MAT

Jeg ble bråsulten på morran i dag. Bestemte meg for ikke å spise brød til frokost. Vi prøver oss jo på mindre karbohydrater. Da må vi velge bort noe i løpet av dagen. Derfor ble det 3 stekte egg med salami og ost til frokost. 

Blir ikke akkurat tung i magen av dette.  Men det holdt til neste måltid. 

Mannen hadde handlet på måfå. Mest grønnsaker. Så jeg måtte improvisere med noe av det jeg hadde igjen i kjøleskapet sammen med det. 

Da ble det denne panneretter her.

Jeg brukte:

1/2 liten rødløk

2 gulrøtter

litt purre

en bit blomkål som lå igjen

1 fedd hvitløk

1/2 skinkeboks

1/2 liten boks ananas, med væsken

1/2 beger smøreost

krydret med ingefær, chilipowder og salt og la over noen skiver ost da alt var ferdig blandet og stekt. Hadde lokk over til osten var smeltet. Nam, nam….men det var lite mat for 2 sultne kropper.  Er skrubbsulten igjen. Nå skal jeg steke meg et par fiskekaker og spise ei rå gulrot som tilbehør. Dét får holde med mat i dag….tror jeg😊

Ha en fortsatt fin kveld😚

 

 

3 kommentarer
    1. mye godt her,men om du lager havregrøt så får dere iallefall en frokost som er billig,sunn og metter veldig godt.Jeg koker min på vann og drysser gjerne på ferske blåbær men oftest har jeg på rabarbrasylte :=) var bare et lite tips :=)

      1. Takk for tips 😊Mannen er flink til å spise havregrøt på morgenen. Men det er gjerne før jeg er våken. Så jeg glemmer det bort. Har funnet ut at jeg liker det ihvertfall😃

    2. Ser godt ut dette her. Havregrøt er veldig godt. Det kan også lages på kvelden, med havregryn og melk + andre saker du vil ha oppi dette. Lage det i boks med lokk. Sette dette i kjøleskap over natta. Dagen etter er den ferdig. Da slipper du å koke…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg