Grilling i Hokksund

Jeg lå over hos min mor i Hokksund etter fisketuren på lørdag. Vi var så trøtte og slitne alle mann at den planlagte grillingen ble droppet lørdagskvelden. Det ble grillmat midt på dagen i går istedet.

Yngstemann som flyttet i leilighet på torsdag kom bort han også. Det er ikke så veldig langt borti gata han har flyttet. Så vi var de samme som vi pleier å være. Mamma’n min, begge sønnene mine, svigerdatteren min, og meg. Gutta boys sto for grillingen, så jeg kunne sitte i ro og hekle til maten var ferdig.

Mer enn nok mat.

Salaten ble plukket i drivhuset. 

Kjekt med kortreist mat.

Grillpølsene var pakket inn i spekeskinke. Og løk og nyplukket kantarell var stekt og blandet med baconost, en melkeskvett og litt soyasaus. Eldstemann liker og eksprementere med maten. Han har arvet et gen etter meg der. Godt ble det.

 

Her hjemme har vi ikke vært flinke til å grille i år. Faktisk ikke så mye i fjor heller. Det må vi se å få ordings på.

Mye av grunnen er vel helst at mannen har holdt på med hogst og andre ting stort sett i hele sommer. Det har blitt alt for sent på kveld innen han har kommet hjem. Kanskje muligheten byr seg i kveld.

Ønsker deg nok en fin sommerdag😚

 

#grilling #grillmat #grilltilbehør #familie #sønner #sommerinorge #sommer

 

8 kommentarer

Siste innlegg