GRESSLØKPESTO

Det hadde jeg aldri hørt om, før jeg leste om hvordan man lager det på bloggen til fruensvilje. Se bloggen hennes her

Hun lager utrolig mye godt av det som finnes i hagen hennes og ute i naturen.

I dag har jeg fått fullstendig soppforbud av mannen. Hodet mitt klarer ikke å ta inn mer nyheter og oppskrifter som har med sopp og gjøre for øyeblikket (syns han.. og jeg er vel delvis enig). Jeg er jo blitt helt soppgal. Null kontakt å få med meg så lenge soppen svirrer i toppetasjen.

Så da måtte jeg finne på noe annet i dag. Og denne pestoen har tenkt lenge på at jeg skulle lage. Jeg trodde jeg hadde mye gressløk jeg, men det ble ikke mer enn dette, da jeg hadde fått inn alt.

Dette hadde jeg over i foodprossesoren sammen med litt salt og en nøytral olje. Helte på olje til jeg syns den så grei ut.

Og se den flotte fargen det ble😊 for ikke å snakke om den herlige lukta…mmm…

Det var ikke så all verden jeg fikk ut av gressløken min, såvidt over 300 gr. i et glass. 

Nå vet jeg i alle fall at jeg skal høste gressløken en gang tidligere på sommeren også. Sånn at den kommer igjen på nytt. Sist gang jeg tok inn noe av den ble den klippet i smått, og puttet i fryseren i beger. Denne pestoen kan også fryses i beger. 

Fruensvilje bruker den bl.a som erstatning for løk, som hun ikke tåler. Da kan man jo ha den i både gryter og sauser😁 Pluss alt man ellers bruker gressløk til.

Verdt å prøve!

 

#gressløk #pesto #gressløkpesto #løkerstatning

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg