Gråvær og brødbakst.

Det er fullstendig grått vær ute i dag. Blir ikke veldig våken av det etter ei natt med urolig søvn. Jeg burde nok dratt i butukken en tur, men jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å gå ut døra. I hvertfall ikke foreløpig. Jeg burde handlet både pålegg og brød. Det begynner å bli lite av det her nå.

Middager har jeg flust av. Fikk en levering på døra for 1 time siden. 3 nye menyer. 6 middager hvis ingen kommer og deler med meg. Så jeg kommer ikke til å sulte ihjel om jeg ikke gidder å ta noen butikktur i dag. 

Nå har jeg eltet sammen denne brøddeigen og satt den til heving i brødformer. Har bakt brødet fra disse posene flere ganger og syns det er veldig godt. Bak på pakken står det at forhevingen kan droppes. Denne gangen prøver jeg det. 

Den skal stå en times tid. Har satt den over varmt vann. I mellomtiden skal jeg kose meg med en kopp cappuccino. 

Er spent på hvordan det går med deigen uten forheving.

 

HA EN FIN LØRDAG ❤️

10 kommentarer

Siste innlegg