Grått og fargeløst ute.

Nå er vi inne den aller mørkeste tida på året. Og den mest fargeløse. I hverfall i det gråværet som er nå om dagen. Jeg syns alt gikk i gråtoner langs hele veien jeg gikk i dag. Grå asfalt, grå elv, grå trær uten blader, grå bro og store grå steiner under broa.

Men samma det…det var friskt og godt med en luftetur. Såpass friskt at jeg må finne frem varmere klær å ha på meg fremover.

I høyden var det hvitt etter snøfnuggene som kom i natt. Hos meg var det borte før jeg sto opp. Hvis det i det hele tatt hadde lagt seg da. Jeg så bare at det kom noen fnugg ei stund i natt jeg.

Rusleturen i dag begynte og sluttet ved butikken, som sist. Jeg skulle kaste en diger sekk med plast og noe mer søppel i dag, og da var det like greit å ta bilen å kjøre bortom butikken samtidig. Ellers var planen å gå opp til Blaafarveværket.  Det var den turen som sto i luke 1 i turkalenderen jeg har begynt å lage. Adventskalender etter tips fra Solliv.  En smart måte å komme seg ut på. Jeg har ikke fyllt alle lukene enda. Jeg kan fylle de etterhvert. Kanskje jeg skal ta luke1 i morgen da, siden jeg allerede har tatt luke 2 i dag. Som var en tur i motsatt retning.

Når jeg først er i gang med å snakke om fargeløst og grått kan jeg slenge med et bilde av dagens middag også. Nesten fargeløs …med innslag av oransje og bittelitt grønt.

Men det er jo fiskemiddag, og da smaker det godt om det er mye eller lite farge syns jeg.

 

HA EN FIN KVELD ♥  

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg