GRATENG MED PASTASKRUER

Jeg fant en enkel oppskrift på makaronigrateng her en dag. Bare gjorde litt om på den og da ble den sånn:

  • ca 1 l ferdig kokte pastaskruer
  • 400 g kyllingkjøttdeig
  • 1/2 purre
  • 1 stk rød paprika
  • 1 boks mais
  • 1/2 pose grønnkålmix
  • 4 egg
  • 4 dl melk
  • salt
  • 1 ts urtekrydder

Kok pastaskruene. Stek kyllingkjøttdeig og bland inn grønnkålmixen mot slutten.

Smør en ildfast form og legg i pasta, kjøttdeig, finsnittet purre, paprika i terninger og maiskorn (uten lake). Bland lett sammen.

Visp sammen egg, melk, salt og krydder og hell eggeblandingen over i formen.  Stek på nederste rille i ovnen ved 225°C i ca 30 min. ( til gratengen har stivnet)

Server med salat og brød.

 

Jeg hadde ikke salat i huset utenom den jeg hadde i gratengen den dagen jeg laget denne, derfor litt fargeløse bilder. Og angående krydder er det bare å fylle på med det dere ønsker!! Jeg har en mann som ikke liker så veldig sterk mat… Så dette likte han 😁😁

 

#pastagrateng #middagstips #dagens #kyllingkjøttdeig

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg