Godt å bare være hjemme ei stund.

Egentlig hadde jeg tenkt jeg skulle kjørt en tur til Hokksund i dag for å hjelpe min mor å sortere ting og tang som kan kastes, gis bort,  eller selges. Men søvnen tok meg ikke før ved 4-tiden i dag tidlig, og jeg sov i ett strekk til 12 i dag. Det var godt.

Innen jeg var ferdig med kaffekoppen og hadde våknet skikkelig var det blitt godt ut på dagen. Frokost spiser jeg ikke uansett før klokka 14. Jeg holder på med 16/8-faste. Det ble ikke så mange timene å vente på frokosten og dag. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg har spist på denne måten. Kanskje 3 uker ca?? Jeg begynner å bli vant til det nå i det minste. Og noe over 2 kilo er borte. Helt greit. Kiloene skal ikke forsvinne for fort. 

Jaja.. jeg begynte med siste rest av Ramsløken som sto igjen på benken, mens jeg ventet på frokosttid. Mesteparten gikk i fryseren, og noe fylte jeg i et glass til med olje. Det var på høy tid å bli ferdig med det prosjektet, så turen til Hokksund får vente en dag eller 2. Jeg har mer enn nok å styre med her hjemme også. Klesvask og en kjapp tur i butikken er unnagjort.

Jeg prøver å ta det litt piano i dag. Er litt lodden i hodet, ellers er formen mye, mye bedre enn den var for bare noen uker siden. Jeg har sittet ute på verandaen ei stund i helt nydelig temperatur. Sola var borte bak masse skyer, ellers hadde jeg ikke klart å sitte der såpass lenge. Jeg har lest og kosa meg blant plantene mine. 

 

Noe av mosen som er på murgulvet fikk jeg skrapet bort før jeg gikk inn igjen. Toppbordet på rekkverket må pusses og males. Jeg får se om noen har en pussemaskin jeg kan låne med meg hjem fra Hokksund.

Det kjennes ut som jeg skal lage meg middag nå. Det er fort gjort. Skal bare koke mer spagetti til karbonadedeigen jeg stekte sammen med litt av hvert i går til middagen. Jeg har nok igjen av den til i dag også.

 

HÅPER DU HAR EN FIN DAG ❤️

 

5 kommentarer
    1. Tror ikke jeg har hørt om den faste-typen, hva er erfaringen din med den? I morgen skal jeg ha en hviledag og da skal jeg prøve å lokke fram leselysten igjen, og er det fint vær skal jeg sitte ute på balkongen eller på krakken i fellesområde. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Hei. Jeg spiser kun innenfor 8 timer i løpet av et døgn. De resterende 16 timene er faste. På grunn av min døgnrytme har det blitt til at min spisetid er mellom 14 og 22 hver dag. Tror jeg har spist på denne måten i ca 4 uker nå. Mangler noe få gram på å ha mistet 3 kg.
        Om det er fasten eller bare det at jeg er veldig streng på å ikke spise etter klokka 22 som har gjort det er jeg ikke helt sikker på. Jeg har vært fæl til å spise litt når jeg ikke har fått sove. Jeg klarer ikke å sovne når jeg er sulten. Nå har jeg ikke rørt mat uansett hvor sent det blir før jeg sovner 😁
        Og jeg rekker å summe meg med både kaffekopp og noe fornuftig før jeg spiser klokka 14. Jeg blir veldig ofte trøtt så fort jeg har spist. Så derfor prøver jeg å fortsette med å spise innenfor disse timene 😊
        Fin dag til d3g 🥰

    2. Du har masse å holde på med.🤗
      Går det greit å ikke spise når du går på stoffskiftemedisin?
      Jeg spiser 30 minutter etter at jeg tar medisinen på morgenen og blir i dårlig form hvis jeg sluntrer unna med lunsj eller andre måltider.
      Veldig fint hvis du får det til å fungere for deg.🤩👌🏻

      1. Hei. Beklager for hvor treg jeg er med alt her på bloggen for tiden. Håper jeg kommer skikkelig i gang igjen snart.
        Jeg prøver meg frem med dette fasteprosjektet. Aner jo ikke hva som er rett og galt med når disse stoffskitemedisinene skal tas. Jeg fikk beskjed om at å ta de for seg selv, ikke sammen med annen medisin, minst en 1/2 time før alt annet av medisiner….og mat. Føler meg i mye bedre form nå enn for noen uker siden. Selv om det plutselig blir en kolaps innimellom med dårlig nattesøvn og tilhørende sofasliting på dagtid.I går hadde jeg en MEGET aktiv dag igjen. Det er deilig å kjenne på sånne dager 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg