GOD SENG, GOD SOFA, GOD MAT

Her kom dagen med seng, sofa, hvile, søvn og sunn mat.

Men nå har jeg bare i morgen igjen å jobbe. Så har jeg ei hel uke fri. DA tenker jeg at jeg skal gjøre mye av det jeg har lyst til. Bl.a skrive, gå tur, pusse et par store vinduer og vaske noen av gardinene…. minst😊

Merkelig nok er jeg ikke i dårlig humør eller deppa. Mannen min hadde jo gjort så mye i går, så det meste ligger til rette for at jeg kan gjøre mye av det jeg har lyst til.

Dessuten begynner jeg å forstå at jeg bare må finne meg i noen hviledager innimellom. Pluss at jeg har denne friuka som ei gulrot. Det gjelder bare å komme seg igjennom den siste arbeidsdagen. Så kan jeg puste ut😊

Jeg kjørte på litt for høyt gir i går og dagen før. Etter mannens observasjoner. Og litt på nettene også, må jeg nok innrømme.

I natt har jeg lest litt her og der om det å skrive en roman. Og jeg har prøvd å skrive de første linjene i første kapittel, bare for å se hvordan det ble.

Men jeg var alt for trøtt til å sitte oppe med pc’n, så det ble bare noen skriblerier på gule post-it lapper. Og tror dere ikke jeg var oppe igjen før 6 i dag!!

Satt og tok litt kaffe og et par knekkebrød  med mannen, rota litt rundt på telefonen og skravla antageligvis litt for jevnt. Etter 2 timer fikk jeg beskjed om og gå og legge meg igjen. Han syns det var på tide at jeg landa snart..hehe..

Jeg tok med meg både telefon og pc opp på soverommet i tilfelle jeg ikke skulle sovne. Men det var ikke mye jeg fikk kikka rundt på, før jeg måtte kapitulere. Sovna som en stein og sov til halv to!!

Da var mannen sliten etter å ha hatt besøk. Så jeg blandet bare en rask og god salat til oss.

Vi prøver oss nemlig på litt sunnere kosthold. Og det har gått fint de siste tre ukene. Har kuttet mye ned på poteter, brød og pasta. Vi prøver uten diett. Det klarer ingen av oss å holde uansett. 

Foreløpig ser det ut til å funke. Jeg merker det både inni og utenpå magen 😃

Tvi-tvi sier jeg bare.

Nå ligger mannen og snorker i andre enden av sofaen. Det kjennes ut som jeg skal det hvert øyeblikk også. Og heller komme sterkere tilbake etter at morgendagen er unnagjort . Blid er jeg i dag i hvert fall 😁

Ha en fin kveld alle dere der ute. Stående, gående, løpende, sittende eller liggende.

 

#hviledag #salat #godthumør #klareplaner

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg