God morgen, våken alt for tidlig i dag også

Det blir visst bare tull med den sovinga mi for tida. Sovnet på sofaen tidlig i går kveld og våknet igjen til normal leggetid. Da var det ikke helt enkelt å sovne igjen. Ble sulten også. Enda så mett jeg var etter fårikålmiddagen. Det var vel derfor jeg flata ut å sovna temmelig kjapt etter middagen. 

  Jeg smurte meg 2 knekkebrød og 2 brødskiver. Det var akkurat nok til at ble for mye for min hersens reflux. Betennelse i spiserøret og en lukkemuskel fra magesekken og opp til spiserøret som ikke virker hvis jeg spiser for mye. Dette tar jeg daglig medesiner for, Men det hender jeg blir så sulten på kvelden eller natta at jeg tar et par skiver med brød. Prøver helst å finne på noe annet å spise. For akkurat brød og sjokolade er noe jeg kan være sikker på vekker meg etter 2-3 timer. Da kommer det noen hostekuler uten like og maten er på vei opp. En gang ble jeg faktisk nesten kvalt av det. Da bråvåknet jeg av at jeg hadde gulpet opp mat og dratt den rett ned i vranga. Han jeg var gift ned den gangen fikk like panikk som meg. Jeg klarte ikke å si noe som helst , men han skjønte jo fort at jeg ikke fikk puste. Heldigvis gikk det bra. Men jeg var redd for å sove en periode etterpå. Den gangen hadde jeg ikke medisiner for det , men det var da jeg ble undersøkt og fikk greie på hva som var feilen. SÅ NÅ MÅ JEG EN GANG LÆRE!!! Jeg tåler ikke brødmat rett før jeg legger meg!! Basta! Hvor dum går det an å være da? Mannen jeg har nå blir også redd for å

t jeg skal bli kvalt i søvne. Men jeg prøver å  forklare han at jeg våkner fort hvis jeg ikke får puste.  Jeg tror jeg prøver en liten lur igjen. Det er litt tidlig å være våken fra 5 tida.  Jeg får se det an litt 😊 Skal jo sy i dag. Og det gleder jeg meg til å  begynne på😃 Det første jeg skal lage i dag er strikkepinneetui. Håper det blir bra. Så kommer det bilde litt senere i dag😊

Og jeg skal ut på luftetur i dag også. Det kan nok bli godt etter å ha sittet ved symaskinen en stund.

Ha en flott dag… Det skal jeg gjøre et forsøk på å ha 😉

 

#altfortidlig #reflux

 

7 kommentarer
    1. Det høres ikke greit ut. Må si du har en del å slite med. Og mett må man jo være hvis man skal sove. Er man sulten så får ikke jeg sove i hvertfall. Men ellers så var det bra planer…Klem herfra.:)

      1. Nei det nytter ikke å sove når man er sulten. Der er helt klart. Og da blir det enklest og mest mettende og ta noen brødskiver. Men jeg prøver å tenke at det som regel resulterer i at jeg våkner av det etter 2-4 timer. Da er det i full gang med hosteanfall og Gylling som svir i halsen Fysj!!

    2. Mannen min sliter med reflux, og har en medfødt refluxfeil. Han kan opereres, men det er ikke sikkert at det blir bra. Han må være forsiktig med enkelte matvarer, for han får skikkelig syreoppstøt.

      Fra han var liten ble hodeputa hans gul pga dette.

      Som deg reagerer han på brødmat, så for ham går det i knekkebrød.

      Kjempefint bilde 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Det er plundrete noen ganger å ha det sånn. Som regel går det bedre i perioder. Spesielt uten brødmat rett før leggetid😊
        Ønsker deg en fin dag😙

    3. Har en del “sure oppstøt”av enkelte matvarer jeg også..men ikke sånn som deg høres det ut som..høres veldig plagsomt ut .. Håper du kommer inn i noen bedre søvnrutiner..sliter ofte med å sove når jeg legger meg.. men sover aldri på dagtid..må være en eller to ganger i året kanskje 🙂 Lufteturer på slike vakre steder som på bildet her er positivit og fint da.. Klem <3

      1. Jeg prøver å få til lufteturer😊 Men når øya går helt i kryss er jeg bare nødt til å legge meg ned ei stund. Nå har det blitt noen lurer på dagtid igjen. Vet det er veldig dumt
        Klem til deg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg