GOD DAG OG GODT NYTT ÅR.

Jeg forsvant ei bittelitt stund herfra. Humøret datt til bunns de siste par dagene. Men sånn er det og det må jeg leve med. Jeg vet heldigvis at det går over bare jeg klamrer meg fast.

Noen ganger trenger jeg noe beroligende, og det ble jeg nødt til å ta på dagen i går.  Jeg hadde ikke sovet et sekund natta før, hodet var helt skakk-kjørt og kroppen skjelven og ekkel. Besøk til nyttårsfeiring var bare å glemme. Jeg trodde ikke jeg skulle orke turen til butikken engang. Det viktigste jeg skulle ha der var ost, i tilfelle jeg skulle orke å slenge sammen en pizza i løpet av kvelden.

Jeg hadde en liten kamp med meg selv, og jeg klarte faktisk å komme meg ut i bilen og kjøre bort. Så hadde jeg i allefall osten i hus hvis jeg skulle få lyst på pizza. Det var etter strabasene med å komme meg dit bort at det knakk helt  sammen for meg ,og jeg bestemte meg for at det var på tide med noe beroligende. Jeg vet at det ofte er det som må til for å roe hodet såpass at lettere tanker slipper til.

Det gikk bra denne gangen også. Etter en lang hvil, og antageligvis noen øyeblikk hvor Jon Blund var innom begynte jeg å kjenne at jeg var sulten.

Å lage pizza da man har en ferdig bunn det bare er å rulle ut går i grunnen ganske fort. Så jeg bestemte meg for å gjøre det. Da ville jeg ha mat nok til hele resten av kvelden pluss enda lenger.  Det kan være greit å ha noe som smaker godt stående klart hvis det tar tid før humøret kikker over kjellerlemmen igjen.

Jeg er glad jeg gjorde det. Jeg spiste godt, og etterpå tullet jeg med sammen med dyne og masse puter i sofaen. Der lå jeg og halvdurmet utover kvelden. Tv’n sto på og jeg prøvde å følge med på noen episoder av Master Chef.

Jeg hadde sovnet da det begynte å smelle med raketter og det nye året var klart til å starte sin ferd. Jeg knakk meg ut av dyne og puter og tok en kikk ut av vinduet. Fikk sett en del fine raketter før jeg tullet meg inn i dyna igjen og faktisk klarte å sovne på nytt. Selv om det ble en natt på sofaen, og uten cpapen jeg skal bruke, fikk jeg i det minste hvilt øyne og øyelokk noen timer….og hodet. Og i dag våknet jeg med et lysere syn på tilværelsen igjen. Det var godt!! 

Har kosa meg med en kaffekopp, lest noen blogger, strikket litt, og spist kald pizza til en sen frokost.

 

Jeg ser det er strødd ute i gården og nede på gangveien. Kan hende våger jeg meg ut på en liten gåtur i løpet av kvelden.

 

ØNSKER DEG ET RIKTIG GODT NYTT ÅR. ♥ 

12 kommentarer
    1. Godt nytt år! Håper du kommer det helt opp av kjelleren og får både sovet og spist og gått turer…det er bra for det meste…
      God klem…🥰

      1. Tusen takk 😊 Ja det er noen tunge dager stadig vekk. Jeg har heldighvis lært at det går over bare jeg holder ut den tida det tar. Jeg har funnet min måte å ta den værste kneika på.
        Ønsker deg en fin kveld 🙂

    2. Riktig Godt Nyttår!💥🌟
      En ting er sikkert og det er at man duger ikke til noe som helst hvis man ikke får sove.
      Da kommer også de mørke og tunge tankene.
      Det er bra at du har medisin som du vet hjelper når det kommer slike dager.🤗
      Nyt den første kvelden i det nye året!✨🌟

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg