GERANIUM/PELARGONIA OG APPELSIN-PLANTE

I dag oppdaget jeg at det endelig har kommet knopper på Pelargoniaen min. Eller er det kanskje en Geranium? Litt usikker. Navnene blir brukt litt om hverandre tror jeg. Uansett… Jeg har hatt denne i 2 år nå.

I fjor hadde jeg ikke hjerte til å klippe den skikkelig ned. Og det ble bare en lang, tynn og grønn plante.

I år har jeg klippet den masse ned, og det har blitt en tett og fin plante denne gangen.

 

Det eneste jeg har lurt litt på i det siste, det er hvor i all verden blomstene blir av?

Gjett om jeg ble glad da jeg oppdaget knoppene i dag?!

 

Jeg har en avlegger fra den som jeg har plantet også. Det tok litt tid før det kom røtter på den da den sto i vannglasset.  Men nå kommer den seg. I samme potta puttet jeg oppi en appelsin-stein for moroskyld. Det har  blitt en liten plante av den også.

Nå spirer og gror de om kapp. 

 

Dette er spennende og gøy!  Følg med, følg med😃

Fin kveld til deg 😚

 

#appelsinplante #såselv #gøymedplanter

 

10 kommentarer
    1. Veldig fin Pelargonium. Litt misunnelig. Jeg har aldri greid å få dem til å trives/overleve. Spennende å følge med videre på den + avleggere! =)

    2. Hei,ser ut som om jeg har samme type pelargonium som du endelig fikk se knopp på.Lurer nå på hva slags blomst det ble.
      Jeg tok avlegger fra en bekjent,men hun ga opp før knopp/ blomst kpm opp. Har ikke sett sånne blader på pelargonium og lurer også på om du vet hva slags type detter.Min er ca 1 år,men ingen knopper å se!
      Artig med appelsinstenen du plantet med en annen stikling😊
      Mvh anne

      1. Hei Anne.
        Jeg har en ny avlegger i år også fra samme plante. Den har det nylig kommet noen få knopper på. Blomstene på min plante får to nyanser av rosa i hver blomst. Den blir veldig fin.
        Planten heter Engelsk Pelargonia.
        Håper det kommer knopper på din også snart😊
        Mona Iren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg