GÅRSDAGENS RESULTAT

I går hadde jeg bakedag. Skal se om jeg får til det ca 1 gang i uka. Da er det snakk om brødbakst altså😊 Kjekt å ha i fryseren. Her er resultatet fra gårsdagens økt. 

5 brød i forskjellige former og fasonger, og 10 rundstykker. 4 brød med en blanding av grovt mel og hvetemel, resten med havregryn og hvetemel. Jeg stekte med varmluft denne gangen, og ble ikke helt fornøyd med resultatet. Jeg syns de ble fort mørke på toppen.  Mulig jeg må prøve meg frem litt med det. Det er jo lurt å steke 2 brett på en gang. Men hvis resultatet blir som dette går jeg nok tilbake til å steke som jeg alltid har gjort. 

“Sjefen” sjøl er aldri langt unna når noe skjer. Her sitter han på egen stol midt på kjøkkengulvet og holder oversikten.

Som vanlig bruker jeg ingen spesiell oppskrift.  Nå har jeg begynt å halvblande melk og vann. Ellers har jeg bare brukt vann lenge. Jeg bruker 7,5 dl væske og har oppi litt olje, ca 1/2 dl. 1 pk eller pose gjær og 1 ts salt, og så heller jeg i det jeg måtte ha av forskjellig mel til jeg syns deigen er passe tykk. Dette blir 2 brød.  Kenwooden min har ikke plass til mer enn av gangen. I går blandet jeg 3 deiger.  Så nå har jeg brød og rundstykker i fryseren😊👍  Den siste utbakinga og stekinga forgikk samtidig som laget middagen.  Så da jeg endelig fikk spist og var ferdig med alt, ble jeg liggende resten av kvelden, men det var verdt det😃

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg