GÅRSDAGEN

I går tror jeg nesten jeg kunne sovet hele dagen. Det ble en veldig lang dag dagen før. Jeg var våken før 6, og hadde besøk utover nesten hele dagen. Selv om det ene besøket ikke var mitt, blir det jo til at man blir sittende å skravle litt med mannen og kameraten også.

Jeg har hatt flere godt fungerende dager ei ukes tid nå, men jeg må nok regne med å ramle nedpå enkelte dager alikevel. Og det var i går.

Mannen måtte vekke meg langt på dag. Vi skulle i bursdag til min mor, ellers tror jeg jeg hadde sovet til kvelden, eller helt rundt.

Vi kom oss avgårde etter at jeg hadde sittet med en kaffekopp og våknet så godt jeg kunne. Husket på å ta meg meg bøker som skulle leveres på biblioteket attpåtil. Slettes ikke værst.

Barnebarna og datteren min var der da vi kom. Vi rakk å prate ei stund med dem før de dro videre til neste bursdag. Min mamma og min eks-mann har bursdag samme dag, så det blir kræsj hvert år. Jeg fikk lurt til meg en god klem før de dro. Det var godt.

Eldste barnebarnet på 12 har vokst meg over hodet alt. Hun blir nok lang.  Det blir de sikkert begge to. Etter farens familie.

Det ble en fin bursdag. Med pølsekjelen på bordet. Enkelt og greit da det blir så mange. Begge sønnene mine var der også, min svigerdatter, og min bror og kona. Det var mange nok til at det kaklet godt rundt ørene på meg.

Vi var innom butikken jeg jobbet i både før og etter bursdagen. Jeg var jo selvfølgelig ikke ferdig med gaven hun skulle få jeg, så det ble en foreløpig nødløsning med blomsterbukett.

Det var koselig det. Da fikk jeg en rask prat med et par venninner og tidligere kolleger. Min venninne som pleier å være på besøk her, hadde planlagt ei overnatting her hos meg når hun har ferie igjen om et par uker. Koselig!

Etterpå kjørte vi videre over skogen en tur før vi reiste hjem. Dino fortjente en luftetur. Mannen hadde lyst til å se etter hare langs veien. Og  jeg kunne ta ei lita runde for å se hvordan det sto til med sopp der vi stoppet. 

Fant et sted med noe kantarell. Men jeg hadde ikke noe å plukke i annet en en pose. Dessuten var de små enda. Jeg tok bare noen få. 

Bare for å få følelsen av å plukke og spise sopp igjen. Dette er mine aller første i år. Soppsesongen er i gang.

Jeg plukket med meg et par andre slag også. Bare noen få av dem også, jeg må finne ut hva det er i dag.

Foreløpig ligger de ute. Der holder de seg fint ut dagen. Til jeg får undersøkt dem nøye.

Det var deilig å rusle litt rundt i skogen etter bursdagen. Fredelig og rolig.

 

Også så GRØNT det er enkelte plasser.

 

Kanskje tar jeg med meg Dino en tur oppi skogen rett utenfor her i dag. Jeg vet det er kantareller noen steder her også.

Men aller først trenger jeg en dubb kjennes det ut som . Det ble veldig seint i går. Og jeg har ikke tenkt til å bruke meg helt opp, og bare bli liggende ugjen.

-Litt av gangen- skal være mottoet mitt.

Ha en fin dag😚

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg går litt rundt i halvsøvne om dagen og verker i kropp og hode..blir ikke bedre av gråværet heller.. Hyggelig med familie og bursdagsfeiring..og selv om vi sjelden spiser pølser ..smaker det godt av og til ..:) Kantarellene ser flotte ut.. jeg tør ikke plukke sopp da jeg ikke kan noe særlig om det..men Kantarellen skal vel være ganske trygg har jeg hørt.. Ønsker deg en fin dag videre <3

    2. Herlig dag og herlig med sopp….Det var tidlig? Jaja. er vel alt regnet.
      Skjønner at du blir sliten av mange mennesker. Jeg hadde blitt sengeliggende tror jeg. Kakling rundt øra mine fungerer dårlig 🙁 Fin kveld da…

    3. Jeg kan ikke sove så lenge. Jeg våkner etter 7 timer omtrent. Og noen ganger før. Å ligge i over 10 timer i senga f eks funker ikke for kroppen, da får jeg vondt. Selv om jeg ikke har noe problem med kroppen egentlig. Men ligging lager litt vondter likevel 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg