GAMMELT UGLEPAR

Jeg syns det er veldig artig, og spennende med gamle ting.

Så mye av det jeg har arvet etter besteforeldrene mine står fremme hele tiden. Men disse 2 gamle uglene har stått bortgjemt øverst i krydderhylla over stekeovnen.

Det er et salt- og pepper-sett. De har ikke vært i bruk på veldig lenge . Bare stått og samlet støv og fett.

Men her en dag hadde mannen klart og kaste saltbøssa mi fra butikken. Jeg pleier å fylle den opp igjen når den er tom. Veldig kjekt.

Så da måtte jeg hente ned disse 2 i stedet da. De trengte en skikkelig vask og puss.

Se så fine de ble!!

Jeg søkte på nettet for å se om jeg kunne finne ut hvor gamle de var, og hvor de kom fra. Men det var ikke så lett.  Det eneste jeg fant ut var at det er sølvplett og at de er laget på 50-tallet.

Hvor personen som hadde skrevet det hadde funnet ut det fra? Nei, det vet jeg ikke.  Tydeligvis skulle det ikke være så mange av de heller. Jeg syns det er veldig koselig å ha de i hvertfall.

Gamle minner, fra et gammelt kjøkken, i et gammelt hus, i ei gammel bygd… et sted i Norge, hvor min farmor og farfar bodde og min pappa ble født .

Disse 2 søte uglene skal få stå fremme å skinne på bordet i stua nå. 

 

Samler dere på gamle ting og arvegods?? 

 

 

#saltogpepperugler #ugler #arvegods #saltogpepperbøsser #minner

 

7 kommentarer
    1. Hell i uhell at han kastet den, for de to gamle var jo skikkelig fine ♥️ Jeg synes det er artig med ting som jeg har arvet, men ellers er jeg ikke først i køen for å anskaffe meg gamle ting.

    2. Så søte de er ♥ Klart de må få lov til å komme i bruk igjen.
      Jeg tar vare på enkelte ting, ting som det kanskje er affeksjonsverdi knyttet til. Og ting jeg tenker kan bli verdifullt i fremtiden. Det er enkelte ting jeg nå angrer på at jeg ikke tok med meg etter mine foreldre. Men jeg kan ikke gå rundt å tenke på det. Man skal jo ha plass til alt også.

    3. Så fint dette var. Jeg liker jo best eldre ting. Liker å rote i markeder og loppemarkeder. Litt pussing så blir det fint ja. Klart de her må stå fremme…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg