Frokost på skauen.

Etter kun et par timers søvn i natt våknet jeg kvart over 3. Jeg sto like godt opp for å ta meg en kaffekopp. Faktisk hender det at dét av alle ting hjelper.  Og jeg klarer å sovne igjen. Det hjelper ikke hvor trøtt og gåen jeg er når jeg plundrer med urolige legger så fort jeg har klart og sovne, eller nesten sovnet. Da er det bare å sette seg i sofaen og vippe med beina ei stund før jeg gjør et nytt forsøk inn til senga. Jeg fikk et par urolige timer med noe søvn innimellom i natt før jeg ga opp.

Da jeg hadde brukt en evighet på kaffekoppen dro jeg dyne og pute ut i stua. Øyelokkene var temmelig tunge. Og jeg tenkte jeg kanskje fikk et par timer til der. Men det begynte å lysne litt ute, så jeg ombestemte meg. Jeg smurte niste og pakket den og fiskeutstyret mitt ut i bilen i stedet.

Klokka 6 var mark og dupp i vannet. Det tilhører sjeldenhetene det, at jeg står opp å begynner dagen såååå tidlig. 

 

Jeg fant ut at jeg like godt kunne sove ute i stolen eller i bilen mens duppen lå til vanns. Verdt et forsøk i allefall.  En times tid senere lå disen fortsatt over vannskorpa bortenfor meg.

 

Fisken finnes ikke sulten i dag. Den har nok spist seg ferdig i natt. Ikke et eneste napp har det vært.

Jeg har slumret en halvtimes i bilen. Og før jeg begynte på dette innlegget spiste jeg frokosten min….også i bilen. 

 

Det ble litt kjølig å sitte ute så lenge fra klokka 6. Men NÅ dere. Nå skinner sola.

Jeg gir meg med fiskingen nå tror jeg. Den er nok ikke sulten før i kveld igjen. Tenker jeg stopper på vei nedover og ser litt etter sopp i stedenfor mer fisking. 

 

HA EN FIN DAG ❤️

9 kommentarer
      1. Takk, ja det var fint å tilbringe morgenen ute i det fri 😃
        Det blir tunge dager når søvnen tuller det til. Håper du har hatt ei god natt i natt 🥰
        Ønsker deg en fin lørdag…klem 😊

    1. Så flotte bilder. Synd fisken lurte seg unna. Det er slitsomt når man ikke får sove. Jeg er nok heldig som sover godt, gjerne minst ti timer per natt, og faktisk enda bedre etter at jeg begynte med forebyggende piller mot migrene. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg